søndag den 7. marts 2010

Zissi's agility træningslejr - Dag 1

Fredag eftermiddag ankom Zissi. Hun skal være her i de næste 14 dage, så jeg har arrangeret en lille agility træningslejr for hende. Hun har indtil videre kun haft de korte træningspas, som jeg har vist og beskrevet her på bloggen. Og så har min far været til begynder agility træning med hende en enkelt gang hos Hvalsø Hundevenner, hvor de bla. blev introduceret til slalom med 2x2 metoden.

Da jeg havde Zissi her til Nytår, trænede jeg Crate games med hende, men jeg synes det var svært at få hende til at tilbyde forskellige ting, så første træningspas i denne omgang blev et Papkasse Show :-)
Jeg tog en papkasse, en masse guffer og en klikker med ud. Og så klikkede jeg hende ellers for den adfærd hun tilbød. Stillede lidt højere krav ind imellem. Jeg var faktisk positivt overrasket, for jeg synes slet ikke hun var passiv, som da jeg startede med Crate games. Og det lykkedes da også at få hende til at tilbyde at hoppe op i kassen. Dog med lidt lokning, ved at smide en godbid i kassen. Jeg var ganske godt tilfreds med hende efter dette træningspas.


Lidt havde vi det første træningspas med 2x2 slalom. Zissi var blevet introduceret til slalompindene i Hvalsø, dog havde hun haft snor på til den træning, men hun var blevet belønnet en masse og havde da også fundet ud af at der var noget værdi ved de pinde.
Så første træningspas gik ganske godt. Hun havde svært ved at se når jeg kastede godbidderne. Det var ellers godbidder, der var lette at se mod sneen, men hun er ikke vant til at skulle finde noget der bliver kastet, så det skulle hun lige forstå.

Lige inden mørkets frembrud nåede vi andet slalom træningspas. Her var Zissi god til at søge mod pindene og flere gange for hurtig til at jeg kunne nå at belønne. Hun nåede at gå 8-tal om pindene et par gange inden jeg fik belønnet. Hun er altså en vims lille en. Jeg synes at hun havde et rigtig godt drive i dette træningspas.

Ingen kommentarer: