mandag den 22. marts 2010

Træningslejr - Dag 15

Fredag introducerede jeg Zissi for den rigtige slalom med metalskinne. Da vores slalom er delt i 3 med 4 pinde på hver. Satte jeg fire rigtige pinde og så to løse pinde til at stikke i jorden.
Til at starte med havde jeg de to pinde, der var stukket i jorden, som første port, men Zissi blev ved med at lave fejl efter fjerde pind. Så jeg valgte at vende rundt og tage slalom fra den anden ende så de "løse" pinde var sidst. Jeg blev nødt til at dreje dem ret meget for at få noget succes. Det var åbenbart et meget svært trin at gå over til den rigtige slalom. det ville helt klart have været en fordel at have en rigtig 2 x 2 slalom at træne på helt fra starten, så hunden var vant til skinnen.
Jeg havde to sæt af 6 pinde stående og belønnede ofte efter første sæt. og sendte hende siden mod næste sæt.

Ingen kommentarer: