søndag den 21. marts 2010

Træningslejr - Dag 13

Onsdag arbejdede vi mest med fart og rytme i det første træningspas.
Derefter trænede jeg noget handling med Zissi. Nu var der endelig en sne fri plet på græsplænen, så jeg kunne sætte et par spring op.
Jeg startede med at lave en øvelse, hvor jeg skulle skifte bagved og få Zissi til at dreje over et spring. Det synes jeg gik over al forventning.
Derefter trænede jeg grundsving 270 grader. Her kunne jeg se at Zissi havde opnået en meget fin forståelse for øvelsen og prøvede ikke at smutte ind imellem de to spring mere.
næste øvelse var at trække ind imellem på 2 spring. Jeg synes at denne metode, som jeg lærte på et kursus med Anita Axelsson for 4 år siden, er helt suveræn til at lære hunden at blive trukket ind imellem. Man gør det ekstremt let for hunden at lære denne øvelse.
Derefter prøvede jeg grundsving 270 grader, hvor jeg skulle tage imod. Det var lidt sværere, for Zissi er så hurtig, lille og vims, så hun smuttede ind imellem springene. Men til sidst lykkedes det da.

I dagens sidste træningspas rykkede jeg gradvist pindene mere på linie, så de til sidst stod helt på lige.

Ingen kommentarer: