torsdag den 11. marts 2010

Træningslejr - Dag 7

Morgen træningen startede med pindene i samme position, som ved sidste træning på skolen i går eftermiddags. Jeg valgte at bruge godbidder, fordi jeg synes at Zissi arbejdede mere koncentreret.
Hun var rigtig god. Jeg prøvede nogle meget svære indgange, hvor hun ikke lykkedes første gang, jeg kaldte hende tilbage og hun forsøgte igen. Hun kunne finde på at lave fejl flere gang i træk. Ifølge Susan Garrett, skulle jeg ikke gøre øvelsen lettere for hende, men lade hende tænke selv - og det lykkedes også og så fik hun selvfølgelig super belønning.
Jeg har igennem hele forløbet sørget for at have alle indgange med i træningen. Det kunne godt være at jeg var nået længere, hvis jeg bare havde sendt Zissi lige på hver gang. Men det er en uvuderlig kunnen hun lærer nu.
Her til morgen begyndte jeg også at bevæge mig mere med hende når hun løb igennem portene og jeg begyndte at dreje portene, så hun nu skal sno sig en smule.

Til eftermiddag fortsatte vi træningen med pindene som de stod, men flyttede dem gradvist tættere sammen, så de nu næsten står på linie. Zissi havde stor succes, men havde svært ved de svære indgange.

til aften var Zissi med til træning i ridehuset. Her satte jeg slalom pindene op og trænede lidt. Til at starte med var det for svært, så jeg åbnede portene lidt og så lykkedes hun fint. Det var første gang vi trænede med forstyrrelser. Og man må sige at der var mange forstyrrelser, så jeg synes at Zissi klarede det rigtig flot. Jeg tog et par træningspas med pauser imellem og rykkede langsomt pindene tættere, så de stod som hjemme i haven. Nu skal hun rigtig sno sig for at komme igennem.
Vi fik også trænet lidt spring kombinationerr og en lille tunnel bane. Der er bare fuld fart på den lille tøs hele tiden :-)

Men hun kan også blive træt...

Ingen kommentarer: