mandag den 22. marts 2010

Træningslejr slut - Dag 17

Søndag var den sidste dag i Zissi's træningslejr.
Vi trænede lidt på hele den rigtige slalom, men Zissi gled på skinnen et par gange og blev noget usikker. Så jeg delte slalomen op i to igen.
Den næste unge hund jeg skal lære op med denne metode skal helt sikkert trænes på en rigtig 2x2 slalom fra starten, så man slipper for det problem til sidst.
Jeg har jo været noget tidspresset, da jeg kun havde disse 17 dage til at træne i og nogle dage har jeg kun haft 1 eller 2 træningspas. Hvis jeg havde haft længere tid var jeg blevet lidt længere på de step hvor vi trænede indgange. Jeg ville også have gjort mere ud af at hun kunne tage slalom i forbindelse med spring og tunnel.

Træningslejren blev afsluttet hjemme hos mine forældre, hvor jeg havde medbragt en slalom, så jeg kunne vise min far, hvad Zissi havde lært. Jeg startede med at sætte 2 x 6 pinde op. Hun var noget ukoncentreret, da det var et nyt træningssted, men dog et meget kendt sted for hende. Da det lykkedes rykkede jeg pindene sammen og tog en hel slalom. Derefter rykkede jeg dem fra hinanden igen og så prøvede min far at sende Zissi mod slalom. Til at starte med så hun slet ikke slalom, men var mere fokuseret på min far, men da han holdt hænderne på ryggen og gik mod slalom tog hun den helt fint hele vejen igennem :-)

Jeg har i dag bestilt 12 slalompinde til min far, så han selv kan gå videre med træningen, så Zissi kan blive rigtig god og sikker i slalom.

1 kommentar:

Hanne sagde ...

Flot arbejde, Gitte..;o))