mandag den 10. december 2007

Hvalpetræf, Hvalpeagility og hundesvømning

Så er endnu en begivenhedsrig weekend gået.Fredag var vi til julefrokost med firmaet. Julefrokosten blev holdt på Kragerup gods.En utrolig flot herregård, med meget flotte omgivelser. Maden var også super god, så det var et meget vellykket arrangement.Lørdag formiddag kom Pia og Kirsten fra mørke jylland, de har Godis' to kuldsøstre Lucky og Casey.Sammen drog de tre søskende og deres hundeførere til Nordsjælland hvor de skulle til hvalpe agility kursus hos verdensmesteren i agility Sarah Lorentzen.Selvom hvalpene kun er 4½ måned gamle kan man sagtens træne en masse agility relaterede ting uden at det belaster hundene.Alt imens var jeg hjemme og fik bla. børstet Dusty rigtig godt og grundigt.Det var tre meget positive hundeførere der kom hjem om eftermiddagen.Søndag morgen drog Pia og Preben afsted igen. Kirsten måtte blive hjemme da hun havde det dårligt.Jeg havde besluttet at jeg skulle en tur i hundesvømmehallen med hundene, da der var åbent hus arrangement i den nærliggende hundesvømmehal.Derfor blev Zandy børstet grundigt inden jeg tog afsted, ellers ville hun ligne en filtkugle når vi kom hjem.Zandy, Kayne og Zinnia kom først med ind i hallen og de svømmede på skift i ca. 25 minutter. Derefter blev de føntørrede og fik dækkener på. Derefter kom Dusty ind og fik en svømmetur. Det var gratis at svømme på denne dag og så kunne man samtidig købe 10 turs kort til rabatpris. Så nu har vi indkøbt et 10 turs kort, så hundene kan få svømmet lidt her i vinter.Kayne er i fæld og denne svømmetur og efterfølgende føntørring øsnede rigtig godt op, så han fik en ordentlig børste tur. Så nu er der kun en halv hund tilbage Godis havde været rigtig dygtig til agility træningen, så det lover jo godt.Det var en meget træt Godis der lå i sofaen hele aftenen.Angel er ved at lære et par nye tricks. Jeg er godt i gang med at lære hende at springe igennem mine arme samt at springe over mit løftede ben.Lørdag aften fik vi målt de tre søskende de har følgende højder ved 20 uger: Lucky 35,5 cm, Casey 36 cm og Godis 36,5 cm.

Ingen kommentarer: