tirsdag den 9. marts 2010

Træningslejr - Dag 4

Så blev det mandag og dermed arbejdsdag.
Jeg valgte ikke at have et træningspas om morgenen før arbejde, da næste step var at tilføje en slalomport mere og det ville jeg have lidt mere tid til.
Første træningspas blev derfor om eftermiddagen, hvor jeg først trænede Zissi på en slalomport og tog indgange hele vejen rundt. Derefter tilføjede jeg en port mere ca 9 fod foran den anden port. Jeg startede med at sende Zissi igennem den nye port og belønnede hende imellem de to porte og sendte hende så videre igennem næste port. Næste gange sendte jeg hende gennem den første port og ventede på at hun tog initiativ til at tage den næste port og så kom belønningen. Ca. halvdelen af gangene belønnede jeg efter første port og sendte hende så videre igennem næste port og belønnede igen.

Lige inden mørkets frembrud havde vi endnu et træningspas, hvor jeg sendte hende igennem begge port de fleste af gangene, men ind imellem belønnede jeg efter første port.

Efter mørkets frembrud blev det til lidt træning i bryggerset. Jeg ville lære Zissi at trykke med poten på et låg. Hun tilbød rimelig hurtigt at dutte på låget med næsen, men hun var ikke sådan lige til at få til at bruge poten. Så jeg lagde en guf under låget. Da det heller ikke hjalp rykkede jeg låget hurtigt rundt på gulvet, så hun blev lidt tændt og så daskede hun efter låget med poten. Jeg fik hende til at bruge poten på denne måde et par gange, mere skulle der ikke til, før hun selv tilbød at trykke på låget med poten.

Ingen kommentarer: