mandag den 8. marts 2010

Træningslejr Dag 3 - Super seje Zissi

Søndag formiddag kørte jeg til kontoret og havde Zissi med. Det er vigtigt at man skifter lokation flere gange under slalom indlæringen, så hunden bliver vant til at træne mange forskellige steder. Haven ved kontoret var endda næsten sne fri, så det var et godt sted at træne. Hvis man følger Susan Garretts DVD, kunne jeg på dette tidspunkt tilføje endnu et sæt slalom pinde, men jeg syntes ikke at hun havde godt nok fokus på de første pinde, så jeg valgte at tage en dag mere kun på to pinde. Zissi har fat i hvad det går ud på, men hun er meget fokuseret på mig og på vores leg.

Om eftermiddagen var det meningen at vi var nogle stykker som skulle have haft undervisning i hallen i Herringløse, det blev desværre aflyst, men da vi havde lejet hallen valgte vi at tage ud og selvtræne.
Det gav mig så mulighed for at have dagens 2. træningspas udenfor hallen i Herringløse. Jeg synes a Zissi har mere fart på i dette træningspas og virker rimelig målrettet, når bare jeg ikkee forstyrrer hende.

Der var sat en rigtig god bane op inde i hallen og den fik jeg trænet nogle rigtig gode løb på med Zinnia. Hun var bare så dygtig og super skøn at løbe med :-)

Jeg trænede Zissi i 270 graders grundsving. Sidst havde jeg haft lidt problemer med at hun løb imellem de to spring, så jeg satte dem helt tæt sammen til at starte med og arbejdede dem så langsomt fra hinanden. Det gik rigtig godt og hun var fint fokuseret.

Til sidst lavede jeg en "slange"bane, som jeg vurderede at Zissi godt burde kunne klare. Hun har hidtil kun trænet lidt springteknik på et, to eller tre spring og en enkelt gang en fremadsendelse med 4 spring og en tunnel og så den lille U-bane hun trænede i går.
Jeg startede med at backchaine hende, så vi startede med den sidste forhindring. og så arbejdede vi os bagud. Jeg blev noget imponeret over hendes drive og hendes sug mod den enkelte forhindring. Det var så fedt at løbe med hende. Hun satte farten op for hver gang jeg løb med hende. Til det sidste løb satsede jeg og lavede en lille runde efter tunnelen og det reagerede hun også super på. Jeg var helt høj efter det træningspas :-)

Jeg valgte at droppe dagens tredie slalom træningspas, da hun havde knoklet på inde i hallen.

Ingen kommentarer: