onsdag den 24. marts 2010

Agility - Malmö international

Lørdag morgen drog Zinnia og jeg mod Malmö. Der skulle være klasse 3 stævne på den internationale udstilling. Danske Maj-brit Crone var dommer. Den første bane så svær ud, da de store hunde løb den. Der var rigtig mange der havde fejl.
Da mellemhundene fik lov til at gå banen, synes jeg at den føltes god, meget bedre end den så ud til da de store løb. Zinnia kom flot igennem en svær start, men på balancen, som var 5. forhindring, begyndte hun at se efter Maj-brit og gø og logre. Hendes koncentration var helt klart ikke hos mig og jeg måtte kalde flere gange for at få hende af balance feltet. Derefter skulle vi rundt i en 270 graders vending og op på A-et. Jeg prøvede at stikke af mod A-et, men Zinnia's koncentration var stadig halvt på mig og halvt på Maj-brit, så hun så ikke A-et, men løb efter mig og fik en vægring :-(
Jeg sendte hende over A-et og hun fik et flot felt. på vej mod slalom, kunne jeg stadig mærke at hendes koncentration ikke var 100 % på mig, men vi havde en god hjemtur.

Så havde vi en længere pause, som jeg brugte til lidt shopping :-) Der er jo så mange spændende ting og jeg fandt blandt andet min yndlings butik med alle mulige tørrede godbidder i alle mulige størrelser. så der blev lige handlet lidt sunde træningsguffer ind.
Sidste løb var SP3, det var også en god bane, men med en for Zinnia svær afslutning. Hunden skulle arbejde selvstændigt på en strækning i slutningen, hvor føreren var nødt til at skifte bag om. Løbet gik som smurt og Zinnia klarede hjemturen rigtig flot. Det blev til et fejlfrit løb og en 1. plads :-) efter Martina med Csilla, Emelie med Maghda og Rose-Marie med Mascot.

Ingen kommentarer: