mandag den 28. januar 2008

Felter og hvalpeagility

Søndag var Preben og Godis til hvalpeagility hos Sarah. De trænede blandt andet sammen med Christine og Breezy ligesom sidst. Godis arbejder super koncentreret og han er også hurtig.

Jeg var hjemme og fik trænet lidt felter med Zinnia. Vi trænede mest balancen, hvor jeg skulle presse hende ligesom til træningen hos Sarah. Zinnia gik af balancen et par gange før tid, så måtte jeg gå lidt tilbage i træningen og sætte hende lige hvor nedgangen af balancen starter og så kalde hende ned i udgangspositionen. Efter at have gjort det er par gange var det som om hun forstod det bedre og så blev hun på feltet, selvom jeg løb fra hende. Vi havde sat A'brædtet et par huller ned og så trænede jeg med snor, hun skulle løbe under og en kasse hun skulle springe over. Det lod til at hun fik sin gode rytme igen efter A'brædtet var sat ned. Så nu skal det bare trænes. Kayne fik også et par ture over A'et, så var han rigtig glad og han løb også fint.

I det seneste nummer af Clean Run magazine er der en artikel om træning af hunde på en stor gymnastik bold. Det afprøver vi på Dusty i øjeblikket og han er helt vild med det, nok mest på grund af godbidderne ;-) men han er ikke det mindste bange for det usikre underlag. Man kan rigtig mærke hvordan han får brugt musklerne.

Ingen kommentarer: