fredag den 16. marts 2012

Agility Slowmotion video

I mandags fik jeg lyst til at lave lidt video leg, så jeg satte en bane op og filmede hundene i nogle close up situationer og så redigerede jeg videoen bagefter og lavede det hele til slowmotion.Det er lidt uskarpt, da kameraet har svært ved at nå at stille skarpt på hunden, som kommer flyvende forbi. Men jeg synes det er ret sjovt at studere hundenes teknik, specielt i slalom.
Samtidig fik alle hundene så også rørt sig. Og det var bestemt noget som glædede særligt de 3 gamle hunde. Man kan dog godt se at de ikke er i form og smidige mere når de løber.

Ellers har ugen mest stået på finpudsning af forskellgie færdigheder hos Zissi og Zushi. Zissi havde lidt slalom problemer da hun kom. Hun har jo holdt en lang vinterpause og er kun lige startet op på den ugentlige træning. Hun havde også lige et tilbagefald med hendes problemer med at springe 30 - 35 cm højt. Så hun har fået 5 gange igennem jump grid hver dag.

Med Zushi har fokus ligget på starter og på at handle efter slalom. det har vi nemlig ikke fået trænet så meget. Jeg ville også gerne have trænet felter, men både A og balance er stadig pakket væk for vinteren, så det er kun blevet til lidt vippetræning. Er meget spændt på hvordan Zushi's running contact vil være til konkurrencen. Det afhænger meget af hvor påvirket hun bliver af at løbe i hallen og om hun sætter farten ned og tager kortere skridt.

Ingen kommentarer: