søndag den 15. april 2012

Vilhelmsborg - Zushi's debut

Jeg er vist kommet lidt bagud med bloggen. Og det er bestemt ikke fordi, der ikke har været noget at skrive om. Så jeg må heller komme med en opdatering fra midten af marts.
Fredag efter arbejde pakkede jeg 8 hunde, samt oppakning i bilen. Det var lige med nød og næppe at det hele kunne være der. Og passagersædet var da også fyldt op med bagage. Preben var i Frankrig på skiferie og mine forældre var på Sumatra. Så derfor var der 8 hunde.
Turen gik til Vilhelmsborg ved Århus,Jeg havde booket værelse på Vilhelmsborg, så jeg slap for at køre hver dag. og så kunne jeg også have de gamle hunde på værelset. Jeg fik sat bure op i hallen og hundene fik mad og en luftetur og så slappede vi ellers af på værelset.
Lørdag morgen skulle Zushi have sin debut. De små hunde skulle starte med AGÅ. Zushi startede lidt forsigtigt ud og løb ikke så stærkt. Det blev til en feltfejl på balancen og en slalomfejl. Halvvejs i løbet satte hun farten op og var mere fortrolig med det hele. Jeg synes at hun klarede de nye forhold flot. Balancen var beklædt med gulvtæppe hvilket Zushi ikke har prøvet før. Zushi var super glad og motiveret under hele stævnet og blev mere og mere fortrolig med omgivelserne. Generelt havde hun problemer med slalom og balncefeltet, men det tager jeg ikke så tungt. Vi har ikke fået trænet så meget de seneste måneder og der var mange nye faktorer til stævnet. Se video af alle Zushi's løb her:

Zissi var tilmeldt de åbne klasse samt SP3. Hun blev disket i begge AgÅ, da hun ikke ville op på A-et. Hun havde lidt slalom problemer og så havde vi lidt problemer med den sværere handling i SP3. Men Zissi er altid sjov at løbe med. Sikken en iver hun lægger for dagen :-) Det blev ikke til nogen fejlfri løb med hende. Godis var tilmeldt i de åbne klasser. Vi havde et par misforståelser undervejs og det er jo klart nok, når man ikke træner sammen;-) Vi havde dog et vildt godt SPÅ om søndagen, hvor Godis river en pind i slutningen af banen og så glipper min koncentration og Godis smutter i en tunnel. AGÅ søndag er vi fejlfrie, men bruger en del tid på at få balancefeltet. Zinnia var fejlfri i de to SPÅ og vandt dem begge. I AGÅ og AG3 lørdag havde hun begge gange feltfejl på A-et og da hun så også sprang feltet på balancen, blev det til felttræning i søndagens AG klasser. Så da hun ikke blev på A-et tog vi det om og hun havde de smukkeste felter. Det fik mig til at tænke tilbage på vinterens træning. Zinnia har sprunget et enkelt felt i hele sidste års sæson. Men i vinter har jeg ikke belønnet hende på felterne en eneste gang, for dem tager hun jo bare altid. Dem er jeg så begyndt at belønne igen ;-) I SP3 lørdag fik Zinnia en nedrivning. Vi blev kvalificeret til finalen, hvor Zinnia løb et super løb, men desværre fik en vægring på slalom. Selv med den vægring var vi 1,5 sekunder hurtigere end vinderen.
Alt i alt var det et godt stævne. Ikke resultatmæssigt, men jeg elsker stemningen ved stævnet og at det hele bare kører. Omgivelserne er perfekte til hundeluftning. Og det var pefekt at bo på værelse meget tæt på hallen. Morgenlufteturen blev foretaget med alle 8 hunde på én gang, for ellers var jeg sikker på at der ville være larm på værelset fra de efterladte. Ann-Britt overnattede også på værelset fra lørdag til søndag, så vi var 2 personer og 11 hunde... :-) Men det gik uden problemer. Her er en film med lidt af Zinnia, Zissi og Godis' løb. Jeg havde rimeligt travlt med 4 deltagende hunde, men det gik uden problemer. Og klasserne var så store at der ikke var problemer med at hente hunde imellem mine starter.

Ingen kommentarer: