tirsdag den 13. marts 2012

Flere bekymringer og feriegæsten

Zushi havde haft dårlig mave mandag og tirsdag, da jeg kom hjem fra arbejdet. Jeg valgte så at tage hende med på arbejdet onsdag. Da det ikke er så rart at komme hjem til en omgang dårlig mave. Og helt sikkert heller ikke rart for hunden. Jeg forsøgte i første omgang bare at give Zoolach, så plejer det at gå over hurtigt.
Onsdag aften var jeg til træning på NOA-gård. Zushi løb lidt i pausen , og var denne gang helt upåvirket af de andre hunde - Herligt :-) Zinnia løb godt på vores træningshold, hvor vi blandt andet fik trænet Atomkrigsslalom... Det er en svær slalom, hvis man feks. sender sin hund i slalom og løber på den modsatte side af balancen, så der er en forhindring imellem hund og fører.
Torsdag havde Zushi stadig dårlig mave, så jeg lod hende faste for at få lidt ro på maven. Natten til fredag blev hun dog dårligere og hun både brækkede sig og havde tynd mave. Så fredag morgen kørte vi til dyrlægen og fik antibiotika. Hun havde ingen appetit og ville ikke spise det kylling og ris, jeg havde lavet til hende. Lørdag morgen måtte jeg så til dyrlægen og købe dåsefoder til hende. Jeg fik lidt i hende, men der var tale om meget små mængder.
Søndag morgen var hun heldigvis frisk. Og havde også appetit. Jeg skulle til Ringsted og holde kurser og havde også hallen i en time efter kurserne. Jeg tog Zushi med, så jeg kunne lufte hende imellem kurserne. Jeg synes det var synd hvis hun skulle være hjemme i flere timer uden mulighed for at komme ud, når nu jeg ikke vidste hvordan maven var endnu.
Jeg havde hende siddende i bilen imens jeg underviste og gik så med hende imellem de to kurser. Zushi var helt sikker på at nu skulle der arbejdes, fordi vi var ved hallen. Jeg havde planlagt ikke at løbe med hende, fordi hun ingen energi havde om lørdagen. Men da hun hev og sled for at komme ind i hallen, gav jeg mig. Og så gik vi ind og løb et banegennemløb på rigtig konkurrence manér. Direkte ind i hallen og til start. Og Zushi var fejlfri :-) Hun er lidt usikker på baneforløb endnu og skal støttes godt, men jeg synes at hun klarede det rigtig fint. Så kom hun ud i bilen igen. Og så kom ferie gæsten Zissi ind. Jeg havde sammen med Dorthe Johnsen aftalt at vi skulle løbe nogle klasse 1 baner, så vi kunne forberede os og vores unge hunde til den kommende debut. Dorthe og See Me løb også springbanen fejlfrit. Zissi havde lidt problemer med slalom, og så begyndte hun at dykke foran springene, det har hun gjort før.
Så satte vi feltforhindringer på banen og så løb jeg et banegennemløb med Zissi. De gik fint, med undtagelse af A-et. Det ville hun ikke op på. Hun er sådan lidt spøjs, når der er nye feltforhindringer. Balancen gik fint. Dorthe og See Me fik også løbet banen 2 gange. Og så havde vi opbrugt vores tid. Det var meget fedt lige at få prøvet at gå direkte ind og løbe et banegennemløb uden at træne først.
Her er video af Zushi's gennemløb, samt en video af Zushi's running contact's som blev filmet for 14 dage siden.


1 kommentar:

Carina de Silva sagde ...

Er du vimmer, det går stærkt - det er da rigtig RUNNING contacts!! Ser godt ud, Gitte :-))