tirsdag den 22. juni 2010

Zissi's forlængede træningsweekend

Når nu man har en hel weekend uden stævner, hvad gør man så?
Jo man får straks arrangeret at Zissi kan komme på træningsweekend. Jeg har ikke trænet med Zissi siden midten af marts, hvor hun var her i 16 dage.
I mellemtiden har min far trænet med Zissi hos Hvalsø hundevenner.

Lørdag formiddag havde jeg lavet en aftale med Kate om at vi skulle træne sammen. Jeg ville gerne træne et sted hvor der var et hjul, da vi ikke har det hjemme i haven. Zissi har tidligere været præsenteret for hjulet, men har absolut ikke villet igennem. Kate og jeg satte os på hver sin side af hjulet og havde super lækre guffer indenfor rækkevidde. Så lokkede vi og holdt på skift. og efter hånden kom Zissi igennem hjulet et par gange. Hun var ret vild for at få gufferne, så jeg rejste mig og ventede på at se hvad hun ville tilbyde. Det varede ikke længe før hun tilbød at hoppe igennem hjulet. Alt i alt tog det ca. 5 minutter. Senere i træningspasset satte jeg lidt afstand til og siden satte vi forhindringer før hjulet. Jeg var ret imponeret over hvor hurtigt hun virkede sikker i udførelsen af hjulet.

Vi fik også trænet lidt handling på lidt af banen.

I løbet af weekenden har jeg arbejdet med running contacts på A'et. Min far havde prøvet at stoppe hende, for at hun skulle tage feltet, med det resultat at hun nu løber over A'et og vender sig og kigger efter min far og så springer hun af inden feltet. Så det skulle trænes om. Zissi er så lille så jeg tror at running contact vil passe godt til hende. Og indtil videre ser det rigtig fint ud.

Mandag aften satte vi en lille bane op i haven og her indgik A'et også to gange.

Tirsdag mødtes jeg med mine forældre i Ringsted. Jeg fik trænet en lille bane med Zissi, hvor hun prøvede A'et på fuld højde og hun havde fine running contacts :-)
Glæder mig til næste gang jeg skal træne med den lille krudtugle igen :-)

Ingen kommentarer: