torsdag den 3. juni 2010

DKK Int. Agility Albertslund.

Det bliver kun et kort indlæg om stævnet i Albertslund.
Lørdag startede med AG3, hvor Zinnia blev disket, da jeg fik skubbet hende imellem to spring, hvor hun skulle have været udenom. På hjemturen skulle vi passere vippen og her løb hun næsten ud i luften og lavede en gevaldig flyver. Næste løb var SP hold. Her fik Zinnia desværre en vægring, men heldigvis var mine tre holdkamerater fejlfrie. Næste løb var SPÅ, hvor Zinnia var fejlfri. Hun gled dog i slalom, men redede den selv, da jeg allerede var begyndt at trække væk fra hende for at komme i position til næste spring. Zinnia vandt SPÅ. Dagens sidste løb var AGÅ, her var Zinnia også fejlfri og havde en super vippe og vandt klassen. Dermed vandt hun også bedst i 2 åbne denne dag.
Godis løb AG2, hvor Preben valgte at sætte ham tilbage på balancen. I AGÅ løb Godis i en tunnel efter balancen, så han blev disket, men havde ellers et rigtig godt løb.

Søndag startede vi med SP3. En bane hvor man skulle have fat i hunden hele vejen rundt. Allerede inden vi løb banen, vidste man at det ville være umuligt at komme op på de 4,6 m/sek, som der skal til for at få max point til landsholdet. Zinnia kom igennem banen med en nedrivning og havde et fint løb. Hun var næsten 3 sekunder hurtigere end vinderen og vi løb i en hastighed på 4,4 m/sek. Så selv om vi havde været fejlfrie havde jeg ikke kunne forbedre vores point.
Næste løb var AG Hold. Her havde Zinnia et rigtig godt løb, men ligesom dagen før løb hun nærmest ud i luften på vippen og fik en flyver.
Næste løb var AGÅ, hvor vi var fejlfrie og vandt klassen. I SPÅ gled Zinnia i slalom, ligesom dagen før og i den selvsamme slalom. Denne gang redede hun den desværre ikke og vi måtte inkassere 5 fejl. Det er yderst sjældent at en rutineret hund får fejl midt i slalom. Jeg er sikker på at Zinnia er gledet på de tværgående metal fødder på slalomen. Der var flere hunde, der også gled i netop denne slalom. Jeg ved ikke om slalomen kan være samlet forkert, så "fødderne" kommer til at sidde for tæt på hinanden og derfor slår nogle hunde ud af kurs. Jeg mente at der var regler om at slalom skulle være udformet, så hundene ikke kan glide på "fødderne" i slalomen, men det kan jeg desværre ikke finde på skrift nogle steder.

Vippen var vores andet problem i denne weekend. Zinnia har svært ved vippen. Og så snart den er lidt for tung, så får hun ofte en flyver på vippen. I denne weekend oplevede jeg at man flyttede vægtstangen på vippen af mærket "Smart99". Det vil sige at nogle gange var vægtstangen i hul nr.1 og nogle gange i hul nr.2. Da jeg påpegede det, sagde man at den skulle være i hul nr.1 til de små hunde og i hul nr.2 til mellem og store hunde. Hvad pokker er det for noget vrøvl... Vippen skal altid have den samme vægt. Når der bliver brugt andre slags vipper bliver der aldrig stillet på vægten undervejs.
Begge gange hvor Zinnia sprang vippen var den i hul nr.2 og begge gange, hvor hun havde perfekte vipper var den i hul nr.1.
Det er så pokkers ærgerligt når man får fejl på grund af forhindringerne.

Ingen kommentarer: