onsdag den 28. april 2010

Zinnia udtaget til DM - AG-stævne på Vestegnen

Jeg må hellere se at få opdateret bloggen, da næste weekend står for døren og den med endnu et stævne.

Årets første udendørs stævne var i Albertslund. Om lørdagen var der dobbelt stævne med alle klasser x 2. samt 2 åbne klasser. Vi havde valgt kun at deltage i klasse løbene, for ikke at køre hundene helt trætte. Godis lagde ud med et fejlfrit løb i SP2 og fik dermed sin sidste oprykningspind og er nu i SP3.Zinnia blev disket i AG3, det var ellers et ret godt løb, med et flot markeret stopfelt på A'et, men på vej mod en tunnel kalder jeg på Zinnia, for at få hende i modsat tunnel hul, Zinnia reagerer ved at vende rund mod mig, så hun har ryggen mod tunellen. Jeg siger tunnel og peger og hun vender rundt og ser det forkerte hul først og stryger lige igennem.
Næste klasse er SP3, som både Zinnia og Godis deltager i. Desuden deltager jeg med lånehunden Triki, som jeg ikke har løbet med før. Triki bliver disket, da hun løber udenom et par spring og jeg fortsætter. Godis bliver også disket, da han tager et forkert spring. Zinnia løber egentlig et fint løb, men jeg kvajer mig da jeg skal handle en serpentiner og får stoppet op ved sidste spring, så Zinnia river det. Derefter ændrer jeg min plan for slutningen og det bliver noget rod, som ender i en disk. Næste løb er igen SP3. Godis får en disk, da han løber udenom et spring og Preben fortsætter, for at holde gejsten på Godis. Triki bliver også disket, da hun løber i forkert tunnel hul. Zinnia løber fejlfrit og vinder klassen.
Godis' første AG1 løb kan jeg ikke huske, men i det andet bliver han disket. Han var meget langsom og usikker i det sidste løb. Vi mener at han var påvirket/usikker over højtaleren, som larmede en del under det løb. Zinnia's andet AG3 løb, går egentlig godt, men hun springer sidelæns af bommen og jeg tror hun får fejl, men ved det ikke. Bagefter springer hun lidt voldsomt af A-et, men får ikke fejl. Jeg vælger dog alligevel at tage det om og vi bliver disket.
Sidste løb er Triki's AG2. Triki løber udenom et spring og så bliver hun usikker på vippen, som er med gummi belægning, som hun ikke har prøvet før, så det ender med at jeg må føre hende over og vi bliver disket.
Søndag starter vi med AG3. Zinnia laver en flyver på vippen og bagefter springer hun lidt voldsomt fra A-et, dog uden at få fejl, men jeg vælger at tage det om og løbe i mål med en disk. Næste løb er AGÅ hvor Godis får en feltfejl på A'et, men ellers har et super flot løb. Triki bliver disket på 3 vægringer ved hjulet. Hun hoppede imellem rammen og hjulet. Resten af løbet kører fint, hun løber kun udenom et spring én enkelt gang. Zinnia løber fejlfrit og vinder klassen.
Næste klasse er SP3. Her får Zinnia en vægring, da hun kommer på den forkerte side af et spring efter en tunnel. Og det tager noget tid at rette. Der er kun to fejlfrie i klassen, så Zinnia bliver nr.4. Godis smutter ud af anden sidste port i slalom og bliver disket, da de fortsætter løbet. Triki får en nedrivning, en vægring og en slalomfejl, men vi kommer igennem uden at blive disket :-)
I AG2 har Triki et rigtig godt løb, hun løber udenom et spring og så misser hun sidste port i slalom, så vi kommer i mål med 10 fejl.
I SPÅ bliver Godis disket, da han tager et ekstra spring før en svær slalom indgang, men han har god fart på i det løb. Zinnia løber fejlfrit og bliver nr. 2 i klassen og får sin sidste DM udtagelse, så hun nu er udtaget til Fælles DM på kortest mulige tid :-)
Preben og Godis slutter dagen af med at løbe et fejlfrit AG1 løb og fik sin sidste oprykning. De bliver nr.2 i klassen efter Christine, som vandt alle 3 AG1'er i weekenden - SUPER FLOT.
Godis' Søster Lucky brillierede med at være fejlfri i 7 ud af 11 løb i weekenden - SUPER FLOT.

Ingen kommentarer: