lørdag den 10. april 2010

Gåsahoppet

Torsdag eftermiddag kørte Preben mig og mine tre tøser til Skurup i Sverige. Jeg skulle deltage i Gåsahoppet med Zinnia og vi skulle bo sammen med Pia og Lucky. Preben kørte hjem igen, da han skulle til et andet arrangement.
Fredag var den første klasse Zinnia og jeg skulle løbe SPÅ. Her skulle der bare gives gas. Jeg havde besluttet mig for at til dette stævne skulle der satses i alle løb. Jeg havde en lille dyst med Martina, som jeg vandt over i Malmø. Det er ret fedt at presse hinanden, så man virkelig skal satse i alle løb. SPÅ var vi fejlfri, men vi blev slået af Martina med både Troya og Csilla, så vi kom ind på en 3. plads. Omkring et sekund efter Csilla.
Næste klasse var AG3 - det er den klasse, der virkelig tæller for mig, da jeg gerne ville have et svensk AG-cert. Zinnia løb et godt løb, hun stoppede ikke på A-et, men havde et tydeligt felt. Og jeg satte hende ikke tilbage, da jeg jo ville satse i denne weekend. Desværre kommer jeg bagud ved vippen og Zinnia laver en flyver -øv, vi kommer i mål med 5 fejl og 3. hurtigste tid af alle.
Sidste løb er SP3. Her pressede jeg også igennem og det resulterede desværre i en nedrivning, men tiden var klassens 2. bedste kun slået af Mascot. Marianne og Zippo blev nr.2 i denne klasse og vandt cert'et.
Aftenen gik med at spise pizza og hygge i campingvognen. Nøj hvor var vi trætte.
Lørdagen startede igen med SPÅ. Zinnia var igen fejlfri, men blev slået med 1½ sekund af Martina og Csilla. Pia og Lucky kom ind på en flot 3. plads. Bagefter skulle vi løbe AGÅ. Zinnia løb et godt og hurtigt løb. Dommeren var flink ved os på vippen og vi kom fejlfrit i mål i en rigtig god tid. Zinnia vandt klassen foran Martina og Troya :-) Da Zinnia nu var blevet nr.2 i SPÅ og nr.1 i AGÅ blev hun samlet vinder af PREEM Cup og vandt dermed benzin checks for 500 kr :-)
Så vi måtte lige en tur forbi tanken og få fyldt op på hjemvejen. Det var lige noget der kunne bruges.
Næste klasse var AG3. Zinnia lagde godt ud, men jeg tror at jeg får skygget for en tunnel indgang og får i stedet sendt Zinnia op på vippen - disk - øv :-(
Klassen bliver vundet af Olsen, som i anledning af at Tommy var skadet, blev ført af Hanne. Super flot løb og super flot præstation. Og dermed er Olsen Svensk Agility Champion.
Sidste klasse er SP3 Her bliver vi disket efter 4 forhindringer, fordi Zinnia smutter i en forkert tunnel. Jeg satser derefter på en sværere indgang til slalom end jeg havde planlagt og det mislykkes. Resten af banen er der fuldt pres på.
Alt i alt et herligt stævne med god stemning og gode baner. Jeg var godt tilfreds med Zinnias løb og godt tilfreds med min egen præstation. synes at jeg pressede Zinnia godt igennem og ikke "safede" på noget tidspunkt.

Ingen kommentarer: