onsdag den 4. marts 2009

Skovtur og strandtur.

Mandag kom mine forældre og afleverede Zandy på arbejdet. De skulle afsted på ferie og derfor kom Zandy hjem igen. Cody var glad for at få en praktikant på kontoret :-)
Efter arbejde pakkede jeg hundene i bilen og kørte til den nærmeste skov. Her gik jeg så tur med hundene 2 og 2. De er noget mere afslappede, når de går sammen 2 ad gangen. Zandy og Angel gik sammen og vi fik trænet sit, dæk og sid fint. Angel havde fin kontakt. Hun er dejlig afslappet når vi går i skoven. Derefter fik Zinnia og Godis en tur sammen. På tilbagevejen så jeg en flok rådyr passere stien langt foran os Zinnia så dem ikke, men da vi kom til det sted, hvor de havde passeret, var jeg ikke i tvivl om at hun havde færd af dem. Hun gik med næsen i sky og blev mere og mere ophidset. Jeg trænede nogle sit øvelser med hende for at få kontakt.
Til sidst var det Kayne og Dusty's tur. Det var efterhånden ved at blive ret mørkt, men vi kunne da finde vej igennem skoven og drengene nød det rigtigt.



Tirsdag eftermiddag kørte jeg så en tur til stranden med hundene. Først fik herrerne en lang tur på stranden. Der var heldigvis ikke et øje i miles omkreds, så hundene fik lov til at løbe frit. Kayne og Dusty skal altid jagte bølger, når de er på stranden - Godis han jagter Kayne og Dusty :-) Ingen tvivl om at de fik brændt en masse energi af.

Bagefter var det tøsernes tur til at komme ned og få rørt sig.
Zinnia begyndte straks at hyle og trække afsted mod stranden. Så hun fik Angels grime på og så gik hun pænt og kontrolleret. Hun havde den på i 5 minutter, så var hun rolig og jeg kunne slippe hende løs sammen med Angel og Zandy. Jeg sørgede for at de ikke løb for langt væk og kaldte dem ofte ind og de fik godbid hver gang de kom hen til mig. Zinnia er jo en bavian til at stikke af, hvis hun får færd af et eller andet. Her fik hun løbet rigtig meget løs og det gik super godt. En enkelt gang skulle hun dog lige stikke af - jeg strøg efter hende, så hurtigt jeg kunne, jeg ved godt at jeg ikke har en chance for at indhente hende, men hun kan vel fornemme at jeg er bagefter hende. Hun vendte ihvertfald om hurtigere end hun plejer og kom noget slukøret tilbage imod mig... Så fik hun en godbid og så gik hun løs på stranden igen uden problemer.


1 kommentar:

Berit Bilde sagde ...

Sød video. Det er jo som at se Diva på stranden. Hun hyrder også bølgerne og får altid held til at få dem drevet til havs igen.
Echo løber efter Diva, så det var jo som at se Godis :-)