onsdag den 11. marts 2009

Rally træning

Søndag formiddag i forrige uge havde Conni arrangeret rally træning på Niløse skole, og et sådan arrangement kan man kun bakke op om. Det er skønt at kunne tage til træning lige rundt om hjørnet og så er det også altid super hyggeligt.

Jeg tog mine tre tøser med. Zinnia var den første til at forsøge sig på banen. Hun plejer at være svær at holde fokus hos, men jeg synes hun var meget dygtig. Dog havde hun en idé om at de der skilte måtte være touch plader, så hvis jeg var den mindste smule sløset med at holde kontakt til hende, så sprang hun hen og touchede med begge forpoter på et skilt...

Så var det Angels tur til at komme ud. Hun brillierede med at vise sit nyindlærte trick "sit fint" lige da vi var ankommet nede på plænen. På rallybanen havde vi ikke direkte kontakt, men der må være kontakt, da hun udfører de fleste af øvelserne pænt. Øvelser som dæk/sit og gå rundt om hunden, kan vi dog ikke udføre. Jeg var rigtig godt tilfreds med hendes præstation.
Zandy var sidste hund på banen og hun gik super koncentreret lige indtil tredie sidste øvelse, så havde hun ikke mere selvkontrol tilbage og sprang afsted som en hoppebold :-)

Det var super dejligt med noget træning i lokalområdet, ærgerligt at jeg ikke kan komme til næste arrangement, hvor Conni vil lave en for sjov prøve. Hvor det kommer til at ligne en rigtig prøvesituation.

Ingen kommentarer: