tirsdag den 24. marts 2009

Malmø international og agility kursus

Fredag aften drog jeg mod Hørsholm, hvor jeg skulle overnatte hos Christine. Lørdag morgen tog vi til Malmø sammen med Gaby. Vi skulle deltage i agility konkurrence på Den internationale udstilling i Malmø. Christine og Berta var de første der skulle i ringen. Berta var i hopla, men Christine var desværre ikke helt på, Så de endte med en disk. Så var det Christines tur til at løbe med Kayne, han lavede nogle af sine sædvanlige julelege med at springe af vippen før tid og springe feltet på balancen. Så var det min og Zinnia's tur. Zinnia fik feltet på A'et, på vippen lavede hun et af sine hop, men jeg vurderede at den var ok, efter at have set videoen bagefter ærgrer jeg mig over at jeg ikke satte hende tilbage. Resten af løbet bar præg af dårlig kommunikation imellem os. Hendes balancebom var flot, men efter feltet fik jeg ikke trukket hende udenom et spring og vi blev disket. Christine og berta fik fejl indgang i slalom og siden gik Berta noget ned i fart, men de kom fint igennem banen. Jeg startede med Kayne i springklassen og havde et pænt løb, vi kom fejlfrit igennem, men havde 0,36 i tidsfejl, det rakte til en 10. plads. Zinnia var tændt og lagde ud i god fart. Efter slalom skulle man frem mod en tunnel og hente et spring bagfra, jeg satte farten op hen mod springet, men jeg skulle have holdt igen, for Zinnia troede at det betød at hun skulle i tunellen - disk :-( Jeg førte hende videre på banen og resten af løbet gik godt. Hun kom i mål på omkring 33-34 sekunder, på trods af at hun var en ekstra tur igennem en 6 meters tunnel... Vinderen løb på 32 sekunder. Så hun har virkelig haft fart på. Ærgerligt med det lille kiks . Det havde været skønt at kunne fejre Zinnia's 4 års fødselsdag med et cert ;-)

Vi var tidligt færdige da der kun var AG3 og SP3 til dette stævne. Christine kørte med hjem til os og havde Breezy med.



Søndag var jeg på Hasselgård og holde DGI spot kurser for medlemmer af HHV. Jeg havde 3 forskellige hold. Vi trænede på en bane, som Christine og jeg havde sammensat en dag til træning. En bane, som gav mulighed for træning af mange forskellige handringsmanøvrer.

I frokostpausen trænede jeg lidt med Angel. Hjemme i haven kan hun løbe slalom nu, men jeg har ikke prøvet andre steder uden hjælpemidler før. På den udendørs bane prøvede jeg at sende hende ind slalom, hun gik forkert ind og forsøgte så at udføre slalom, men fik fejl - jeg opmuntrede hende og roste hende og belønnede hende med godbider for bare at forsøge. Anden gang gik det lidt bedre, men stadig ikke rigtigt. Tredie gang var lykkens gang og Angel tog slalom helt fejlfrit og fik selvfølgelig masser af ros. Så prøvede vi lige en sidste gang og der var hun også fejlfri - herligt, for jeg synes det var svære omgivelser for hende med biler kørende på vejen tæt ved træningsbanen og fremmede hunde der stod langs hegnet og gøede - lyde der normalt gør Angel usikker.

Ingen kommentarer: