lørdag den 26. april 2008

Slalom, kursus og træningsvideo med Godis

I går satte jeg Angels slalompinde helt på linie, så nu står de som en rigtig slalom. Det grønne hegn blev sat i lidt større buer, så der er plads til hende.
Så var det tid til at sende hende igennem for første gang. Jeg regnede med at hun ville gå lidt usikkert igennem, men der tog jeg godt nok fejl... Hun løb ind i slalommen og hoppede hurtigt og velovervejet hele vejen gennem slalomen... Jeg blev noget forbavset og sendte hende igennem igen. Hun løb igennem på samme flotte måde igen :-) Så fik jeg hentet video kameraet frem og de næste tre gange blev optaget på video - det klip kommer på en af de nærmeste dage.

I dag har jeg været i Hvalsø og holde kursus for instruktørerne. Denne gang ville jeg introducere dem til Greg Derrets handlingssystem, som jeg selv bruger en del. Vi satte to baner op, en dobbeltboks, hvor vi øvede de grundlæggende positioner og en større kombination, hvor vi prøvede forskellige baner på. Der var rigtig god stemning og handlingen fungerede godt på alle hundene. Da vi trænede på den store kombination tog vi tid på gennemløbene - det var rigtig sjovt og lærerigt. Det motiverer førerne på en helt anden måde, når de konkurrerer mod hinanden også til træning. Vi prøvede at tage tid på Søren og Aicha hvor de løb en bane, som de normalt ville have løbet den med 4 frontcrosses og bagefter hvor han løb den med to serpentinere i stedet for. Resultatet var at Aicha løb 0,5 sekund hurtigere med den nye handling :-)

Det er længe siden at der har været træningsvideo med Godis på bloggen, så her kommer en lille video med Godis der træner en lille kombination hjemme i haven.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wow, hvad dygtig Godis er, og rigtigt hurtig. Nu må Preben alt bevaege benen lidt... ;)

Dejligt at slalomträningen går så fint med Angel.

Anonym sagde ...

Jepp, blindbyte efter tunnel, to ganger faktiskt ;)

Jeg plejer faktiskt göre blindbyten efter tunnel/posen, også med Odin, jeg erkender... ;)