fredag den 15. februar 2008

Stakkels Angel

Onsdag var det tid til lidt tagility træning. Vi trænede A'et et par gange, balancen blev også passeret et par gange og vi sørgede for at stoppe op på feltet. Derefter introducerede jeg Zinnia til snore på slalom indgangen. Det er en metode vi har lært af Tina Mette for en del år siden. Den metode har hjulpet mange hunde til at få flotte og selvstændige slalom indgange. Zinnia tog ikke særlig notits af snorene og log nogle flotte indgange. Men hvis jeg holdt mig for meget tilbage kiggede hun på mig og gøede. Det er lige en balancegang her i starten at følge hende nok til at hun er sikker og så siden øge afstanden og graden af selvstændighed hos hende.
Torsdag trænede jeg slalom og "ikke gø" træning med Zinnia... Hun klarede det flot. Når hun er helt sikker på hvad hun skal og jeg ikke presser hende, så kan hun godt løbe uden at gø.

Stakkels Angel kom her til morgen ind fra haven og blødte kraftigt fra sin ene bagpote. Hun havde skåret sig i en trædepude og havde fået en ca. 1 cm lang flænge. Så måtte vi en tur til dyrlægen. Han ville ikke sy eller lime hende, men hun blev smurt med noget salve og fik forbundet poten igen. Jeg havde selv vasket og renset såret og forbundet poten hjemmefra.
Hun fik desuden noget Antibiotika og noget smertestillende og så er hun kommet med på arbejde, så nu går hun her og holder øje med os.

Ingen kommentarer: