tirsdag den 26. februar 2008

Lidt ny inspiration

Weekenden stod mest i kaninernes tegn. Men et af besøgene i kaninstalden handlede også lidt om hunde. Det var Sheltien Luna, som kom på besøg med sin familie, som skulle have en kanin parret. Luna er meget højgravid og faderen til de kommende hvalpe er Zinnia's kuldbror Ergo. Det bliver spændende at se hvad der kommer ud af den kombination.
Godis er meldt til udstilling i Ørbæk d. 15. marts, så det er vist på tide vi får trænet noget ringtræning. Han var rimelig hurtig til at lære kommandoen "stå" Nu skal den så finpudses, så han stiller sig korrekt hver gang. Værre er det med fremvisning af bevægelser. Han er jo en lille dængse og når man får snor på skal man jo gå fint og have kontakt til føreren, så Godis kigger konstant op på mig og smækker bagenden ind til mit ben, så han går på to spor... Og så er han jo en glad dreng, så halen bæres lidt vel højt. Der skal godt nok trænes noget. Lige nu træner jeg bare at han skal forsøge at gå lige med kroppen og at han ikke behøver at tage øjenkontakt med mig hele tiden. Så han bliver klikket for at se lige frem.
Jeg så lidt af Greg Derrett's nye video "Great Dog Great Handler "The winning combination" " i weekenden. Det gav selvfølgelig lidt trænings inspiration, så jeg gik i haven og satte en dobbelt boks op. Det handlede om førerens placering på banen. Det var faktisk noget vi havde gennemgået på kurset med Anita Axelsson i 2006, men det var meget godt at få det genopfrisket og få det forklaret og vist på video. Jeg trænede kombinationerne med både Zinnia og Angel. Angel havde ikke prøvet dobbeltboksen før og jeg synes hun klarede øvelserne superflot. Zinnia har trænet flere af de grundlæggende øvelser helt fra start af, så hun kunne dem, det gav mig mere tid til at koncentrere mig om min placering.
Nu glæder jeg mig bare til vores næste kursus med Anita Axelsson, som vi holder i ugen op til påske. Det bliver spændende at høre om nogle af de nye ting Greg Derret har fundet på :-)
Lørdag startede Kayne og Zinnia også op på et træningsforløb med running contacts på A'et igen.
Dusty fik et tiltrængt bad søndag eftermiddag. Hans pels har bestemt set bedre dage og hans hud har det ikke helt godt. Han blev badet i noget medicinsk shampoo og blev noget så fin. Dusty og Angel er startet på Viacutan kur, samtidig får de multivitaminer ovenpå maden.
Mandag eftermiddag fik Dusty og Zandy lov til at prøve kræfter med dobbeltboksen, det var bestemt et hit for de to pensionister. Hold op hvor var de glade :-)
Angel trænede også i dobbelt boksen og så trænede jeg en lille sekvens med at skifte bagom hende. Jeg skar øvelsen ud i helt små bidder, så hun fik så meget succes som muligt. Og så sendte jeg hende igennem tunnellen efter jeg havde skiftet bagom hende. Det er nemlig hendes favorit forhindring og den forstærker dermed øvelsen. Kayne og Zinnia fik trænet a-brædt og Godis fik trænet ringtræning.

Ingen kommentarer: