tirsdag den 4. juni 2013

Hvalpene 8 uger


Jeg sørgede for masser af afslapning imellem oplevelserne, så hvalpene kunne stresse af og fordøje hvad de oplevede.
I ugen fra 7  til 8 uger var hvalpene med til deres første agility stævne. Jeg skulle deltage i stævnet i Albertslund. Og hvalpene kunne jo ikke være alene hjemme i så mange timer. Så de kom med. Og blev installeret i løbegård i teltet, sammen med deres transportkasse, som de kunne lægge sig ind i.
De fik mødt en masse mennesker og hunde og de tog det bare så flot. De var utroligt nemme at have med. Gøede ikke i hvalpegården, men var artige hele tiden.

Mine Clocs og sutsko vandrede kostant ud i haven ;-)
I den sidste uge var hvalpene også blevet så modige at hele haven blev indtaget. Og dette inkluderer en høj skrænt på 5-6 meter, som er så stejl at jeg ikke går op ad den. Men hvalpene de susede op og ned ad skrænten.
Og så var min sutsko vandret ud under kaninburet... Godt at Sisu kunne finde den ;-)
Jeg havde besøg af en kennelkontakt fra DKK, som skulle lave et kennelbesøg for at jeg kan få godkendt min opdrætteruddannelse. Han roste hvalpenes forhold til skyerne og var især begejstret for udendørs omgivelserne.
Der slappes af
Jeg sørgede for at have hvalpene i haven, når jeg vidste at der kom biler eller når skraldemanden kom, så de kunne opleve bilstøj. Og dagen inden de fyldte 8 uger var de hos dyrlægen og blive vaccineret og sundhedstjekket. Alle var fit for fight.
Dagen inden de fyldte 8 uger hoppede den ene af hvalpekøberne fra. Hun havde været meget i tvivl, da hun egentlig helst ville have en tæve, men var blevet tilbudt en han, da hun havde stået på ventelisten længe.
Det resulterede i at Den lille tricolour han blev i Danmark ligesom den lille blue merle tæve. Og de rejste begge til deres nye hjem dagen efter de fyldte 8 uger.
Sobelkustens She's The One
Eya

Sobelkustens Somebody To Love

Love (udtales svensk, ikke engelsk)

Sobelkustens Super Trouper

Sisu

Sobelkustens Shadow In the Night

Buddy

Ingen kommentarer: