onsdag den 30. november 2011

Den mørke tid

Vi er i den grad midt i den mørke tid. Og det er stort set umuligt at nå at træne i haven, når man kommer fra arbejde. I sidste uge nåede jeg ikke at træne en eneste gang hjemme i hverdagene. I forrige uge fik jeg slet ikke trænet hjemme og i weekenden var det sparsomt, hvad der blev trænet, da jeg holdt kursus i Herning. Zushi fik dog lov til at demonstrere running contacts og Zinnia fik vist "leverpostejs race". I sidste uge var det kun Zinnia, der fik trænet onsdag på Noagård. Preben og Godis trænede i Ringsted torsdag aften. Fredag aften havde vi heldigvis booket hallen i Herringløse, så der fik Zushi trænet. Jeg havde sat en "Greg Derrett" træningsbane op. Det var første gang jeg skulle løbe sådan en handlingsbane med Zushi. I første forsøg drejede hun af for tidligt, når jeg tog imod, men så kørte det ellers bare derudaf med flere fejlfrie runder. Vi fik også trænet slalom. På et tidspunkt ville jeg kalde Zushi over A-et, men istedet løb hun i slalom og fuldførte den selvom jeg løb på den modsatte side af A-et. Når nu det gik fint, så kunne vi ligeså godt gøre det et par gange for selvstændigheds træningens skyld ;-)

I weekenden var det meget dårligt vejr, men heldigvis var der en times godt vejr om lørdagen, hvor jeg fik trænet running contacts med Zushi. Jeg fik hævet balancen, så den nu er 110 cm høj.

Mandag i denne uge var Zushi til sin sidste træning hos Johanna, i denne omgang. Ind imellem de øvelser, som vi skulle træne på, trænede jeg løft bagben med Zushi. Det træner vi op ad en mur. Jeg fik så den idé at forsøge at få hende op at stå på hænder. Vi har trænet en del på det før, men havde siddet fast i et stykke tid. Men denne mur var meget ru, så Zushi kunne stå godt fast - og vupti, så stod hun på hænder :-) Det begyndte hun så at tilbyde op til flere gange i timen :-) Tirsdag aften prøvede jeg så op ad husmuren her hjemme, og sørme om det ikke også lykkedes. Zinnia har længe kunne stå på hænder op ad ridehus barierren, men hun prøvede også op ad husmuren og det kunne hun også.

Preben og Ezke var til hvalpe træning hos Johanna tirsdag i sidste uge, og de har fået et par øvelser, som de skal træne på. Den ene af øvelserne kan ses i videoen herunder.

Ingen kommentarer: