tirsdag den 6. juli 2010

Zissi's træning

Onsdag morgen satte jeg to porte slalom op. Og så startede jeg næsten forfra med 2 x 2 slalom. Bare lige for at repetere. Jeg sendte hende ind fra forskellige vinkler, og hun viste stor forståelse for øvelsen. Om eftermiddagen, da jeg kom fra arbejdet, så trænede vi et par minutter igen. Denne gang forkuserede jeg på at jeg skulle være i løb, når Zissi løb ind i slalom. Igen trænede vi de forskellige vinkler. I løbet af aftenen var jeg ude et par gange og træne slalom på de 4 pinde. Jeg forsøgte mig også med lidt balance træning. Op og nedgangen fra balancen blev lagt i forlængelse af hinanden på jorden. Og så blev Zissi ellers belønnet for bare at være på balancen og gå hen ad den. Jeg træner max. 5 minutter ad gangen.
Torsdag aften havde jeg aftalt at mødes i Ringsted sammen med Dorthe, Mette og Inge. Vi satte en bane op med på hjul og pose. Og med mulighed for at skifte bag om hunden ved spring.
Da Zissi så posen strøg hun afsted og tog den i fin stil - imponerende lille hund. Hjulet havde hun lidt problemer med i starten, da det er lidt højere end det hos Kate og Knud. Så hun skulle springe lidt højere, men det fik hun alligevel hurtigt styr på. Jeg fik introduseret hende til skift bagved. Her er en lille video fra træningen. Hun løber imellem hjulet og rammen i første forsøg, derfor tager vi den om.
Jeg havde også de to porte slalom med. Dem satte jeg op ved siden af banen og så trænede vi med forstyrelser. Det var lidt svært for Zissi at holde koncentrationen.
Jeg fik også trænet lidt med Zinnia. Og hun kørte bare super godt. Hun lavede nogen ret svære passager, som hun udførte super flot og hurtigt.
Fredag morgen havde jeg et slalom træningspas med Zissi. Her satte jeg de to porte med lige og jeg tilføjede et spring.
Efter arbejde satte jeg 4 pinde fra den rigtige slalom i forlængelse af de 4 løse pinde. Første port blev stillet lidt skråt. I løbet af aftenen havde jeg så flere 5 minutters træningspas, hvor jeg stille og roligt fik tilføjet mere og mere af den almindelige slalom. Til slut Tog hun hele slalomen incl. svære indgangsvinkler :-)
De 16 dage, da jeg lærte Zissi slalom i første omgang, der havde jeg mest fokus på at hun skulle lære at løbe en slalom og derfor fokuserede jeg ikke så meget på indgangene. Det har jeg så lagt mere vægt på nu.

Lørdag formiddag havde jeg aftalt med Kate, at jeg ville deltage i deres træning med Zissi. Der var sat to baner op og der var slalom på dem begge. Hjulet og posen var der heldigvis også. Feltforhindringerne forsøgte vi os ikke med. Det venter vi lige med. På den ene bane var der en start hvor man skulle tage imod over spring nr. 2 og så sætte hunden ind i en 90 graders slalom indgang. Jeg tænkte hvorfor ikke prøve... Og Zissi susede let og elegant hen og tog slalomen fejlfrit... :-)
Ellers fokuserede jeg mere på den anden bane, hvor man kunne få nogle gode flydende løb og træne fart og skift og selvfølgelig slalom. Det var ikke ret mange gange Zissi fejlede i slalom. Hun har virkelig fået en god forståelse for slalom.

Lørdag eftermiddag kom mine forældre. Min far skulle så også prøve at træne lidt slalom i haven med Zissi. Og hun strøg bare afsted og løb slalom super flot.
Hun er virkelig en skøn hund at arbejde med. Og jeg har aldrig arbejdet med en hund, der er så lærenem og arbejdsvillig. Jeg glæder mig rigtig meget til at skulle debutere til stævne med Zissi. Hun er tilmeldt til stævnet i Vejen i midten af august og vil også blive tilmeldt til stævnet i albertslund weekenden før. Vi stiller kun op i springklasserne

Ingen kommentarer: