onsdag den 26. maj 2010

Tre dage i Viby

Onsdag eftermiddag gik turen mod Viby J. Vi havde campingvognen med. Velankommet fik vi en plads bagerst på området, en rigtig god og fredelig plads. Vi havde aftalt at spise Sushi sammen nogle stykker, så Julie og jeg gik i gang med at kreere Sushi. Det tager altså lang tid at lave Sushi til 8 personer, selvom risen var lavet inden og det fyld der skulle koges ellers steges var gjort klar. Det blev til 1½ times arbejde, men så var der også rigeligt med Sushi og vi fik det endda også til frokost næste dag - Mums :-)

Torsdag morgen startede vi med AGÅ. jeg havde besluttet at jeg ville træne felter, men Zinnia var af en anden mening, hun tyvstartede og inden jeg havde set mig om var hun smuttet i en tunnel, som hun ikke skulle have. Øv, så blev der ingen felttræning der. Godis løb forbi A'et og ind i en tunnel, så han blev disket. Vi havde valgt kun at løbe den ene af de åbne klasser, for ikke at køre hundene helt trætte de tre dage. Næste løb var SP3, hvor Zinnia løb fejlfrit og blev nr.2 efter Marianne og Zippo. Godis løb i en tunnel før han skulle, så han blev disket.I AG2 valgte Preben at sætte Godis tilbage på balance feltet. i AG3 havde jeg ellers sat mig for at jeg skulle træne felter, men jeg ombestemte mig og satsede i stedet på at se om jeg kunne få nogle point til landsholdet. Det lykkedes - Zinnia var fejlfri og vandt klassen og fik 15 point til landsholds regnskabet.

Dagens sidste klasse var holdkonkurrencen Maxi-Zoo Cup. Banen var på 52 forhindringer, hvor man skulle løbe en trediedel hver. Alle ekvipager skulle over A'et to gange og den ene af gangene var det fra den side hvor begge tunnel åbninger også var. vores hold fik et par fejl, men vi havde det sjovt.
Fredag morgen løb jeg AGÅ med Zinnia, Vi havde et rigtig godt løb, men Zinnia stoppede ikke på A'et, så jeg tog det om og blev disket.Godis løb SPÅ og blev disket. I SP3 løb Zinnia fejlfrit og vandt klassen. Godis blev disket.I AG2 valgte Preben at sætte Godis tilbage på balancen. Han havde rigtig god fart på.I AG3 havde dommeren valgt at sætte et bord ind. Det er yderst sjældent at vi træner det, da det stort set aldrig er med til konkurrence. Zinnia kunne da heller ikke forstå at hun pludselig skulle forholde sig i ro på bordet - så efter et par sekunder sprang hun op i luften som en fjeder. Og hoppede af bordet. Bagedfter sprang hun ret voldsomt fra vippen. Så det blev til 10 fejl. Vores sidste løb var Maxi Zoo cup. Vi lå langt nede og kunne ikke nå noget, så Preben valgte at træne balancefeltet med Godis og satte ham tilbage. vi andre fik trænet fart og pres på banen.
Lørdag morgen startede vi med AGÅ. Preben og Godis blev disket og Zinnia fik fejl på vippen og opgangsfejl på bommen og så satte jeg hende tilbage på A-et. Preben kørte tidligt hjem, da han skulle til housewarming hos en kammerat. Jeg blev og fik lov til at løbe SPÅ med Godis. Og det gik godt :-) Godis løb fejlfrit og blev nr.2 i klassen. Kun slået af Zinnia :-) det var altså lidt vildt at stå som nr.1 og 2 på podiet. Fed fornemmelse.SP3 den løb Zinnia også fejlfrit og den vandt vi også. AG3 valgte jeg at gøre til et trænings løb og havde legetøj med i lommen. Så da Zinnia ikke blev på A-et. Lod jeg hende tage det om og da hun stod fint gav jeg hende legetøjet og ruskede med hende på feltet, og så løb vi den korteste vej ud af banen bagefter. Tilbage var kun at vente på præmieoverrækkelsen og få pakket et drivvådt telt ned.
Tak til DKK Viby for et super stævne. Vi fik en masse herlige brugbare præmier med hjem, tak til de velvillige sponsorer.

Ingen kommentarer: