fredag den 15. januar 2010

Zissi's første træning på rigtige spring

Da Preben er på skiferie i denne uge og jeg derfor er alene hjemme, så synes mine forældre at de ville aflægge mig et besøg.
Det gav mig en god anledning til lidt træning med Zissi igen :-)
Jeg havde planlagt at hun nu skulle prøve at springe over rigtige spring med overligger.
Jeg satte en kombination op med to spring sat på 20 cm højde og med en tagrende under springet, så det lignede det hun tidligere havde sprunget. Jeg placerede en tagrende ca. 4 fod foran hvert spring.
Vi startede med at sætte hende foran tagrenden før det sidste spring, eller det vil sige, min far holdt hende, for hun har ikke lært at blive siddende. Hun var ikke helt tilfreds med at blive holdt tilbage - hun skulle bare videre...
Hun klarede det ene spring rigtig fint og efter et par gange udvidede vi øvelsen, så hun skulle tage begge spring. Hun havde lidt problemer med at finde en rytme til at starte med, så vi regulerede afstandene lidt undervejs.
På videoen synes jeg at man kan se at hun arbejder mest på forparten i de første øvelser, men i den sidste øvelse bliver vægten balanceret mere over på bagparten igennem hele kombinationen :-)
Vi afsluttede træningen med den velkendte øvelse hvor springene står i en vifte.
Springene har nu fået så stor værdi for Zissi, at hun selv søger over mod dem. Derfor satte jeg en "videre" kommando på øvelsen og kunne sende hende lidt frem mod viften.
Man bliver helt høj af at træne med den lille krudtugle.
Det skal lige siges at de tre video klip jeg har lavet indtil nu med hendes springtræning, det er det eneste agility træning hun har lavet indtil nu. Så jeg synes at det er store fremskridt hun gør fra gang til gang.


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Duktiga lilla hund

Tina