torsdag den 28. januar 2010

Fitness træning med Kayne

Kayne har flere gange i løbet af sidste år haft problemer med spændinger i ryggen og lænden. Efter at han ved det årlige dyrlæge check fik trukket en løs tand ud, ændrede han mærkbart adfærd. Så vi tror at hans spændinger har været pga. smerter i tanden. Han har hele tiden skullet være på vagt og har derfor spændt i hele kroppen. Nu har han så haft en lang vinterpause og er begyndt med fitness træning på bold, for at styrke specielt de indre muskler. Træningen på bolden styrker alle de små muskler, som hjælper med at holde balancen.
Kayne gjorde rimelig hurtigt fremskridt.
Jeg har købt Dvd'en "Get on the ball 2", som har flere forskellige træningsprogrammer til hunde.
Vi har indtil nu fulgt begynder programmet.
Samtidig har jeg lavet nogle smidighedsøvelser med Kayne. Det var egentlig nogle øvelser, som jeg lærte af Maja Guldborg engang da Dusty var i behandling hos hende.
Her er en video med Kaynes træning.

Da vi ikke har de store muligheder for at aktivere hundene udendørs i øjeblikket pga. mørke efter arbejdstid, så er de andre hunde også kommet i gang med træningen på bolden. De er allesammen helt vilde med at komme ud i bryggerset hvor fitness træningen foregår :-)
De får forbedret deres balance utroligt hurtigt.

Næste step i Kaynes genoptræning er at træne noget springteknik. Jeg har netop investeret i Susan salo's Foundation Jumping dvd og glæder mig rigtig meget til at komme i gang med træningen. Så nu må alt den sne godt smelte...

Ingen kommentarer: