torsdag den 14. januar 2010

Årets første stævne.

Allerede d. 2. januar blev stævneåret skudt i gang.
Jeg deltog ved Bordercollie klubbens agility stævne i Vallensbæk Idrætscenter.
stævnet var kun for klasse 3 hunde. Der var dog en for sjov klasse lørdag eftermiddag, hvor også hjælpernes klasse 1 og 2 hunde måtte deltage.
Og da Preben havde tilmeldt sig som hjælper begge dage, så fik han lov til at løbe for sjov klassen med Godis.
Dagen startede med et SP3 løb. Zinnia bliver flot i starten og jeg kan gå langt ud og kalde hende på banen, men da jeg vender mig står jeg ca. 20 cm for spring nr.3 og lige midt for det. Zinnia forsøgte, pålidelig, som hun er at springe over, som jeg bedte hende om, men hun rev ned. Så blev der lagt fuld pres banen rundt. På vej mod en tunnel, hvor jeg normalt ville have lavet en half- turn, forsøgte jeg at presse hende direkte i tunellen, men hun gik i det forkerte hul og blev disket.

Næste løb var AG3. Her var det meningen at jeg skulle træne specielt A-et, men sådan blev det ikke. Zinnia strøg i et forkert tunnelhul allerede på tredie forhindring. Og så var det at jeg bare skulle være løbet ud af banen, men jeg fortsatte og skulle derfro passere A-et uden at kunne sætte hende tilbage. Hun blev selvfølgelig ikke på feltet, men havde det tydeligt, Vippen var ikke helt efter min smag, men den var der. Løbet var sådan set ok og hun havde alle felterne, men jeg var noget utilfreds med mig selv...
Så gjaldt det AG-TFU. A-et stod allerede som 6. forhindring og Zinnia stoppede ikke på feltet, men rørte det dog. Så jeg lod hende tage feltet om fra siden og løb ud.
Godis løb afsted i god fart og havde en god og hurtig slalom, men han fik fejl på A-et og måtte så løbe ud.
Vi var allerede færdige kl. 15 og kunne køre hjem.
Næste dag startede med AG3, hvor Zinnia løb et kanon løb, men blev ikke stående på feltet, så vi tog A-et om. Denne gang lod jeg hende tage hele A-et om for første gang og hun fik et perfekt udført A. Jeg har ikke turdet at tage hele A-et om før, af frygt for at hun skulle forlade A-et igen og jeg så ikke havde mulighed for at rette. Derfor har jeg indtil nu sendt hende op på feltet fra siden af. Jeg var super tilfreds med dette løb.
Sidste løb var SP3. En bane med nogle lange lige stræk med mulighed for høj hastighed. Marianne og Zippo løb før os og havde et rigtig hurtigt løb, så der skulle løbes til for at slå dem. Jeg lagde fuld pres på Zinnia og løb bare super og fejlfrit og vi vandt klassen med 1,2 sekund foran Marianne og Zippo. Vores hastighed var 4,4 m/sek. Og da hundene ikke løber helt så hurtigt på gulvtæppe, som udendørs, så er jeg rigtig godt tilfreds med den hastighed.

Ingen kommentarer: