søndag den 26. april 2009

Ugens træning

Tirsdag var Preben og Godis til træning i Hillerød og jeg og Zinnia var til træning i Ringsted. Dorthe havde tegnet en bane, der indeholdt momenter fra en af dette års VM dommeres baner. Der var nogle svære momenter, som var rigtig gode at træne. Efter at have trænet med Zinnia tog jeg Angel ud og prøvede at træne på en lille kombination, hvor der indgik slalom. Og til min store glæde kunne Angel også koncentrere sig om slalom denne gang :-) Herligt - vi fik trænet flere gange fejlfri slalom.
Onsdag blev Zinnia, Angel, Kayne og Godis trænet i spring teknik. De fik alle 5 gange hver på de fire spring.
Jeg har også fået trænet Crate games med de tre tøser. Nu har jeg flyttet buret udenfor når vi træner og så træner jeg to hunde ad gangen. En sidder i buret og en arbejder med trick eller lydigheds øvelser. Og buret er selvfølgeligt åbent :-)
Da jeg trænede med Zandy og Angel sammen, gav det rigtig meget power på Angel. Hun kunne simpelt hen ikke holde ud at Zandy skulle sidde inde i det bur, som Angel synes er det bedste sted i verden. Så Angel arbejdede på højtryk. alle hendes tricks blev tilbudt på rekord tid. Da Zandy så kom ud af buret skyndte Angel sig ind i det... Så sendte jeg hende fra buret op igennem en tunnel og så tilbage i buret. Det gik med lynets hast - for Zandy skulle jo nødigt snuppe hendes bur og guffer...
Fredag aften stod den på AG-træning med Sarah som instruktør. Det var super godt. Både Godis og Zinnia løb godt. Vi trænede på en springbane og så var der selvtræning på feltforhindringerne.
Lørdag blev alle hundene undtagen Dusty trænet i springteknik. Denne gang havde jeg en lidt lavere højde og det hjalp væsentligt på Angel's springteknik.

Ingen kommentarer: