søndag den 12. april 2009

Agilitykurser med Anita Axelsson

I weekenden d. 4.-5. april havde jeg arrangeret agility kursus med svenske Anita Axelsson som instruktør. Deltagerne havde alle, pånær 2 været på kursus med Anita før og var derfor sat ind i Greg Derrett's handlingssystem. Jeg selv var med som tilskuer.
Vi havde fået lov til at holde kurserne hos Kate og Knud, så vi havde perfekte rammer for kurset, med indhegnet agilitybane og mulighed for dejlige gåture i skoven.
Mine tre tøser nød at være med og boltre sig i de dejlige omgivelser

Mandag og tirsdag havde vi endnu et kursus med Anita, her deltog jeg med Zinnia og Preben med Godis - de to kurser var meget ens, men der blev alligevel taget hensyn til om man havde trænet efter systemet tidligere eller om man var begynder. Vi havde bla. nogle sjove motivations øvelser, hvor hundene troede at deres førere var blevet tossede, når føreren hoppede rundt og legede alene med hundens legetøj eller snuppede godbidden for næsen af hunden, og selv spiste godbidden ;-)

Vi trænede grundelementerne i Greg's handlingssystem og gennemgik baner hvor man selv skulle finde de forskellige manøvrer.
Vi gennemgik også nogle proofing øvelser, hvor vi testede hvor meget vores hunde egentlig kunne i nogle specielle situationer. Vi arbejdede også meget med vores timing, hvornår skal man give hunden tegn til hvad den skal ved næste forhindring? Hvor hurtigt skal jeg flytte mig væk fra positionen osv.

Det var endnu en gang et fantastisk godt kursus med Anita. Hun er super dygtig til at undervise. Og er en super engageret instruktør.
Vi havde fire rigtig hyggelige dage og havde nogle hyggelige aftener med overnattende gæster.

Tusind tak for nogle herlige dage sammen med Jer.
Godis i aktion

Ingen kommentarer: