mandag den 20. april 2009

Første landsholdssamling

I denne weekend har Zinnia og jeg været til vores første landsholdssamling. Samlingen fandt sted i Hornbæk. Lørdag havde vi besøg af en proffessionel mentaltræner. Det var super godt og meget lærerigt. Samtidig synes jeg at det var med til at ryste gruppen godt sammen.
Om eftermiddagen havde vi et banegennemløb uden tidtagning. Her havde Zinnia og jeg et rigtig godt løb, hvor vi fik en enkelt feltfejl på A'et, som skulle passeres to gange.
Derefter var der træning på AG-banen, samt på en spring bane.
Om eftermiddagen havde vi "konflikthåndtering" på programmet. Det var Vores mentaltræner, der underviste os i det og det var også meget givende.
I løbet af dagen havde hver deltager en personlig samtale med Allan, hvor man talte lidt om ens mål for året og hvorfor man havde meldt sig til landsholdet.
Søndag formiddag fik vi besøg af Vappu Alatalo, som havde sponsoreret undervisning i spring teknik. Det var utroligt lærerigt. Efter en times teori gik vi ud og hver enkelt hund blev studeret af Vappu og fik gode råd med på vejen til at forbedre springteknikken. Jeg synes det var rigtig spændende. Og jeg vil helt sikkert bruge "jump grid" øvelsen i min videre træning, selvom Zinnia ingen problemer havde med at springe. Vappu synes at Zinnia sprang rigtig flot og fornuftigt :-)
Om eftermiddagen havde vi et gennemløb på en AG-bane og et på en SP- bane, hvor der blev dømt og taget tid. Zinnia havde et godt AG- løb, men på balancen forlod hun feltet uden at stoppe op og mit planlagte frontcross blev erstattet af et rearcross, som mislykkedes og Zinnia løb imellem to forhindringer og tog et spring bagfra, så vi blev disket.
I Spring løbet lagde Zinnia godt ud med små buer, men jeg fik ikke flyttet mig hurtigt nok i en sekvens hvor jeg skulle nå at udføre to frontcrosses. Derfor nåede jeg kun at udføre det ene og da jeg ville erstatte det andet med et rearcross løb Zinnia ligeud i stedet for og tog et forkert spring. Resten af løbet fungerede rigtig godt og med høj hastighed. På trods af mine to disk, synes jeg at det var nogle rigtig gode løb, men jeg mangler noget overskud på banen, så jeg skal helt klart løbetræne. Jeg er allerede startet op i onsdags, så nu skal jeg bare få gjort noget ved det.
Alt i alt var det en super god og lærerig weekend.

Ingen kommentarer: