tirsdag den 16. december 2008

En travl tid

Mine tre tøser og Jeg

Vi har begge haft forrygende travlt den seneste tid, så det er ikke meget aktivering hundene har fået. Preben har haft meget at se til på arbejdet og jeg har skrevet eksamens projekt, som blev afleveret i fredags.

I weekenden d. 6.-7. december stod den på juletur med min familie. Preben blev hjemme og arbejdede, så jeg tog alene afsted med alle hundene. Jeg skulle bo i hus med mine forældre og Zandy. Nøj hvor blev Zandy glad for at se hundene - mig viste hun ikke den store overvældende glæde :-( . Efter at have hilst på hundene, skulle hun lige markere overfor dem alle, at det altså var hendes "Far" og at de ikke måtte stjæle klap og kæl fra ham. Ja, Zandy er faldet rigtig til hos mor og far.

Far og jeg gik en god eftermiddagstur med hundene inden det blev mørkt. Næste morgen stod jeg tidligt op og gik tur med hundene to ad gangen. Første tur gik mod stranden kl. 7, der var det stadig mørkt. Dejligt at gå så tidligt om morgenen for så mødte man ingen fremmede hunde. Det var et populært luftested, så der var mange løse hunde i dagtimerne. I løbet af to timer var alle hundene luftet og så var folk i lejren også ved at have fået øjne og var klar til morgenmaden.

I ugen efter trænede vi agility på Hasselgård både onsdag og fredag. Det er skønt at man kan træne indendørs, når nu det er mørkt om aftenen. Onsdag var det kun Zinnia og Godis der var med og så trænede vi sammen med Christine,med Berta og Breezy, samt Ellen med Yatzi. Fredag havde vi alle fem hunde med og de fik alle løbet lidt krudt af sig. Ann-Jeanita og andreas var der også og trænede med Hailey og Crazy. Angel løb fint og løb bla. slalom indendørs for første gang. Hun havde 6 buer på som hjælp. Godis er blevet rigtig sej til slalom, han har ingen buer på mere og han søger slalom og speeder op når han løber hen imod den. Zinnia var meget tændt. Jeg trænede A'et med hende og noget fremadsendelse.

I weekenden var det ren afslapning herhjemme. Søndag var hundene i haven og lege rigtig længe, de spænede rundt - op og ned ad skrænten og rundt om alle træerne, op og ned gik den vilde jagt. Bagefter var de godt brugte.

Jeg er begyndt at træne"bliv" med Zinnia, intensivt. For nu gider vi ikke de der tyvstarter mere... Jeg har flyttet slalomen ned foran bryggerset, så der er lys om aftene, så kan jeg også få trænet lidt indgange.

I går blev Angel steriliseret. Hun er kommet sig noget hurtigere efter operationen end Zinnia gjorde. Hun var allerede helt ovenpå i morges. Alligevel var hun dog med på arbejdet i dag, så jeg kunne holde øje med hende.

Jeg har købt noget D.A.P spray, som jeg skal prøve at bruge til Angel på søndag når der er stævne. Jeg håber at det har en beroligende virkning på hende.

Ingen kommentarer: