mandag den 22. december 2008

Zuper Zinnia


I torsdags afsluttede jeg min uddannelse som Teknisk designer. Jeg skulle forsvare den rapport jeg havde skrevet og de tegninger jeg havde tegnet. Det gik godt og jeg kom ud med et 10-tal til den afsluttende eksamen. Fredag fik vi udleveret eksamensbeviser, så nu har jeg fået papir på uddannelse nr.2.
Lørdag blev de sidste julegaver købt og julekortene skrevet og sendt afsted.

Og så blev det endelig søndag med julestævne i Ølstykke. Vi var der da det startede og man må sige at det var i god tid før vores løb... Zinnia's første løb var AG3. Jeg har trænet en del "bliv", og det gav sandelig pote. Zinnia blev roligt stående i starten indtil mit "ok". Hun havde et flot stop på vippen, som vi også har haft en del problemer med. Balancen gik også super, med et flot markeret stop på feltet. Men så løb Zinnia desværre i det forkerte tunnelhul og blev disket. På hjemvejen fik hun ikke feltet på A'et.
Næste løb var AGÅ, hvor Zinnia igen ventede pænt i starten til hun fik lov at løbe. Vippen var igen flot, men ikke så markeret som første løb. A'et var super flot og en flot selvstændig slalomindgang. Lige da jeg skal til at sende Zinnia op på balancen er jeg ved at løbe ind i et spring og er ved at få overballance, Zinnia stoppe op, men jeg får sendt hende frem over bommen og hun får et flot markeret felt og kommer fejlfri i mål og vinder klassen :-)
Så var der efterhånden gået en del timer før vi skulle løbe SP3. Zinnia blev igen i starten og vi havde et super løb hele banen rundt, med bitte små buer, det føltes så godt og roligt. Jeg satsede og sendte Zinnia selvstændigt i en svær slalomindgang, som jeg har trænet med hende her på det sidste, det lykkedes og vi kom fejlfrit i mål og vandt også denne klasse og dermed vores 2. spring cert. Preben og Kayne løb også denne klasse, men Kayne var helt skør fra starten af og løb uden om flere spring. De blev disket ret tidligt på banen. Kayne er altså noget skør indimellem.
SPÅ var blevet flyttet til sidst på dagen, så vi skulle vente nogle timer. Preben og Dusty løb SP2 senior. Dusty fik desværre fejl indgang i slalom, fordi han løb mod en tunnel og drejede i sidste øjeblik. Derefter fik han en nedrivning, ellers havde han et fint løb, hvor handlingen fungerede godt. Klokken blev vist 20 før vi fik løbet SPÅ. Zinnia havde et super hurtigt løb, men jeg turde ikke satse på en halvsvær slalom indgang og fik i stedet overhandlet hende, så hun gik forkert i slalom. Øv hvor ærgerligt, for det var et super løb, hvor jeg pressede hende meget hele vejen.
Preben og Kayne kom på banen og fyrede et rigtig godt løb af Kayne piskede afsted og tog den svære slalom indgang og Preben skiftede bagom, noget som Kayne ofte vil reagere på ved at hoppe ud af slalom, men de kom fejlfrit igennem og blev vist nok nr.4.
Preben droppede at løbe den åbne klasse med Dusty, for vi havde pakket det hele, så vi var klar til at køre hjem. Klokken var 21 før vi forlod Ølstykke hallen. Et langt, men super hyggeligt julestævne.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Gitte!

Selvfølgelig skal I have et kæmpe stort tillykke med jeres 2. springcert og sejren i AGÅ, men også et stort tillykke med uddannelsen. Jeg håber, at I alle hygger jer i julen og nyder fridagene.

Mange hilsner fra
Henriette