torsdag den 7. april 2011

Arbejdet tager al ens fritid...

Puha. Det arbejde tager da al ens fritid...
Denne uge har vi ikke fået trænet så mange tricks. Mandag var vi til træning hos Johanna. Ugens challenge var den med hulahopringe, hvor hunde skulle løfte ringen op og gå igennem den. Denne øvelse havde jeg opgivet. Den nye challenge var at hunden skulle kunne udføre en øvelse på kommando 7 skridt fra føreren. Dette havde jeg kun prøvet en enkelt gang. Der forsøgte jeg med elefantøvelsen, men det var ikke nogen særlig succes. Så mandag aften satsede jeg og sendte Zushi de 7 skridt hen til hulahop ringen, hun løb straks derud og jeg ventede til hun stod stille og så fik hun en "right" komando og snurrede rundt :-) = Challenge fuldført. Der var 3 mere som fuldførte challengen, men Zushi blev udråbt til vinderen, da jeg havde is i maven og ventede med at give min kommando til hun var i ro. Og så reagerede hun promte :-)
Tirsdag startede Preben og Godis til træning i Ringsted.
Jeg fik trænet springteknik hjemme i haven med Zushi og Zinnia. Og så fik jeg startet op på næste uges challenge, hvor hunden skulle gå 8 tal rundt om to genstande.
Torsdag var Preben til træning hos Sarah. Vi havde både Godis og Zushi med på arbejdet denne dag, da Zushi skulle til dyrlægen og have taget blodprøve for Rabies antistoffer. Så nu skal vi bare krydse fingre for et godkendt resultat. Fredag startede weekenden med min nye "tradition" 2 timers afslapning i skoven med hundene.
Lørdag eftermiddag var jeg til foredrag med dyrlæge Bille Ruwald hos Bakkely Gårdbutik/Mypets.dk. Bille er dyrlæge og hundetræner for politiet i Danmark og Norge samt i Schlesvig Holsten. Det var et interessant foredrag, som mest handlede om forholdet hund og ejer imellem. Og om det rette bånd mellem hund og ejer. Efter en pause gik Allan Venzel fra Vetcur på og holdt et ernæringsforedrag. Det er jo som altid spændende og jeg er jo efterhånden ret godt inde i det stof :-)
Søndag morgen kørte jeg til Hasselgård og underviste i agility for hvalpe og unghunde fra 9-11 og så havde jeg tema undervisning om handling med serpentiner fra kl. 11-13. Bagefter havde jeg booket en time til mig selv og Zinnia og Zushi. Det var skønt at få trænet selv. Zinnia fik løbet på den bane, jeg lige havde undervist på og hun var super tændt og løb rigtig stærkt. Jeg fik filmet vores hjemmearbejde på Silvia Trkman puppy class, så jeg havde noget at uploade. Og så ændrede jeg banen tilbage til den som jeg havde trænet med de andre unge hunde.
Jeg filmede hele træningen og det kan ses fra start til slut i denne video. Det eneste der er klippet fra er hvor vi leger i lang tid, eller hvor vi lige holder en lille puste pause. Så første løb på filmet er det vi startede med af forhindrings træning den dag. Det er jeg rigtig imponeret af :-)

Preben og Godis var til stævne i Ribe og sørme om de ikke løb fejlfrit i AG2, så de fik den sidste pind og rykkede op i AG3 :-) Stort Tillykke.

Ingen kommentarer: