lørdag den 26. marts 2011

Zinnia's fødselsdag og ugens træning


Mandag havde Zinnia fødselsdag. Tænk at der allerede er gået 6 år siden Nanna ringede og fortalte at der var komme 6 dejlige hvalpe. Jeg synes at vi har nået meget. 3 championater indenfor agility og udtaget til landsholdet 2 år. Det er faktisk hvad Zita også opnåede, men hendes rigtige kariere startede faktisk først da hun var den alder, som Zinnia er nu... Så mon ikke at vi har mange år og oplevelser sammen endnu. Det håber jeg i hvertfald.
Zinnia fik lidt ekstra lækkerier og så fik hun lov til at træne lidt rally i haven.
For jeg skulle jo til træning med Zushi... Vi trænede kæder af øvelser uden at belønne ind imellem. Det var ingen sag for Zushi. Hun er vild med at arbejde og gør det gerne uden at skulle have belønning. Vi kiggede lidt på apportøvelsen, vi har ikke fået trænet videre på den og blevv enige med Johanna om at lægge den lidt på hylden lige n u, da der er så meget andet jeg gerne vil have fokus på lige nu. Vi prøvede også at træne "gå rundt om" /"cik" denne gang omkring hundesnoren, som skulle hænge ned, i stedet for stokken. Det gik helt fint.

Preben og Godis har været hos Sarah og træne agility både tirsdag og torsdag.
Jeg har trænet rally med Zinnia og har lagt meget vægt på bliv og rå rundt om øvelserne. Jeg synes at det går rimeligt godt nu.
Vi har også fået programmet for lørdag d. 16. april, hvor vi skal til prøve.
Da jeg fik programmet slog det mig at jeg da slet ikke havde tænkt på resultatbog... Den er nu bestilt :-)

Tirsdag fik vi en ny "to do liste" fra Silvia Trkman. Og så var det med at komme i gang med træningen. denne gang er opgaverne blandt andet: Tag din hund med i et indkøbscenter eller en dyrehandel og på en togstation. Træne plads position på begge sider, ved hjælp af baljen. Lukke skuffer og skabe ved at trykke med poterne, træne at hunden kan blive i udgangsposition, med forstyrrelser omkring, cavaletti arbejde osv.

Vi har fokuseret mest på plads øvelsen, da jeg virkelig gerne vil have en hund der kan gå en imponerende fri ved fod :-) Bare fordi jeg synes at det kunne være fedt :-) Og så kan det jo altid bruges i en lydigheds eller rally prøve.
Fredag eftermiddag afsluttede jeg igen arbejdsugen med at koble af i 2 timer i skoven, sammen med hundene. Det er simpelthen så skønt at gå der en solrig aften. Det var helt sommerligt og så helt stille. Lørdag eftermiddag blev det også til 2 timer i skoven. Zushi har fundet ud af at det giver godbidder, hvis man hoppe op på en træstub, så det gør hun så snart hun ser én ;-)
Søndage eftermiddag havde jeg 2 timers hvalpe/unghunde agility og siden 2 timers kursus i felter. Det er altid sjovt at give input til andre og samtidig få en god dialog ogm sådan et emne som felterne. Håber at alle fik noget med sig hjem.
På hvalpe /unghundeholdet havde vi trænet nogle delmomenter og siden sat dem sammen til en lille bane. Da vi var færdige, prøvede Zushi lige banen. Og hun klarede det super flot og hun var helt vild.

Ingen kommentarer: