tirsdag den 9. juni 2009

To champion titler og finalevinder

Fredag d. 29. maj splittede vi hundene op og tog til hver sin landsdel. Preben tog sammen med Birthe og nogle flere fra KAF til Bornholm, og jeg drog mod Ribe sammen med Kaare.
Vi har to gange tidligere været til stævne på Bornholm og har rigtig gerne villet derover igen, men det har bare ikke passet sammen med vores andre arrangementer. Da Preben hørte at Birthe skulle til stævnet på Bornholm valgte han derfor at tage med derover. Jeg ville hellere være med til Kingsmoor Cup i Ribe og forsøge mig med finalekvalifikation.

Lørdag morgen startede med SPÅ. Det var en super fed bane og Zinnia løb også rigtig godt, men jeg fik desværre ikke trukket hende forbi et forkert tunnelhul, så vi blev disket.
Christine løb SPÅ med Breezy, men måtte erkende at hendes fod nok ikke var helt klar endnu, derfor løb jeg de resterende åbne klasser med Berta og Breezy. Berta løb fejlfrit i både AGÅ og SPÅ og blev henholdsvis nr. 3 og 4. Breezy diskede jeg ved at sætte hende tilbage På A-brædtet, jeg havde bare lige glemt at hun havde løbefelt… Pinligt!!
Zinnia fik desværre en vægring i AGÅ, men der var kun én fejlfri, så vi blev nr.2.
I AG3 var Zinnia fejlfri i en kanon tid. Der var kun to mellemhunde, der kom igennem banen og Zinnia var eneste fejlfri og over 2 sekunder hurtigere end nr.2.

Søndag morgen startede vi med AGÅ, hvor Zinnia desværre endnu engang fik en vægring. I SPÅ, som var en DM udtagelse, rev Zinnia desværre en pind – men havde bedste tid af alle mellemhundene. Jeg blev desværre disket med Breezy. Berta fik en fejl på bommen i AGÅ, men løb ellers fint. I SPÅ fik hun en fejl i slalom, som tog lidt tid at rette. Breezy blev også disket i SPÅ, da vi ikke fuldførte slalom. Jeg har aldrig prøvet at løbe slalom med Breezy før, så det var lidt svært at vide, hvordan jeg helst skulle gøre.
Eftermiddagen sluttede med SP3. Zinnia løb et super løb – var fejlfri og vandt klassen og fik sit sidste spring certifikat. Hun blev dermed kåret som Dansk Spring Champion og Svensk Agility(hopp)Champion. Det var lige tre champion titler indenfor en måned :-)
Mandag var jeg hjælper i AG ringen indtil AG3 skulle starte. AG3 var en dejlig flydende bane, Zinnia fik desværre en feltfejl på A-et, men havde også denne gang bedste tid.

Så var det tid til finalen. Jeg havde kvalificeret både Berta og Zinnia. De små skulle starte og Berta var tredje hund til start. Jeg satte hende af i starten, men det skulle jeg ikke have gjort, for hun startede meget langsomt ud og så sprang hun feltet på balancen. Hun kom pænt rundt, men var ikke rigtig tændt, men satte dog farten mere og mere op. Da vi kom til A’et speedede hun op og hjemturen gik i fin stil.
Så var der lige 4 hunde inden jeg skulle på med Zinnia…
Jesper og Indi lagde ud med et fejlfrit løb, så vidste vi hvad vi skulle gå efter, der skulle ikke fedtspilles. Zinnia fløj over balancen og havde et super felt. Efter slalomen lavede jeg noget alternativ handling, som nok skulle vise sig at være der jeg vandt meget tid. Det fungerede i hvert fald super godt og gav Zinnia en direkte og hurtig vej til tunellen. Hun havde et super A-bræt med tydeligt felt. Vippen var til gengæld meget tynd.
Herefter skulle jeg bare vente, Natasha og Doobi skulle løbe sidst og de var også fejlfri og havde også en meget tynd vippe. Så kom det an på tiden. Zinnia vandt med over ét sekund til nr.2 og vandt dermed Kingsmoor Cup 2009 og et gavekort på 2000 kr til hundefoder. En super afslutning på en super weekend.
Tusind tak til Christine fordi jeg måtte løbe med dine hunde.

På Bornholm vandt Dusty begge SP senior klasserne om lørdagen, Godis blev disket i alle sine løb. I AG klasserne var det fordi han blev sat tilbage på A-brædtet hver gang. Godis har fået god fart på og så går det jo galt en gang imellem, men herligt at han er begyndt at tænde lidt til stævnerne.

5 kommentarer:

Shetla sagde ...

Tillykke med de nye titler og med finalesejr!! Og fedt billede!

Ida sagde ...

Stort tillykke Gitte! I er bare så seje, nu er ni bare nöd til at komme med i landsholdet! :)

Berit Bilde sagde ...

Ja, sikken pinse! Tillykke endnu en gang.
Faktisk bemærkede jeg godt din "alternative" handling efter slalom på videoen fra finalen, da jeg så den på Facebook, og jeg tænkte faktisk, at det var skisme godt set, og at det gav en god tilgang til tunnellen.....

Cool Design Shelties sagde ...

Tillykke med det flotte resultat - godt løbet :o)

//Bente

Bluedog sagde ...

Stort tillykke med champion titlerne og Jeres finalesejr....kæft I er go'e!!!!!