torsdag den 28. maj 2009

AG-kurser og Godis i SP2

Forrige uge var en ret travl uge. Onsdag aften havde vi besøg af mine forældre og min faster, de var som altid inviteret MED hunde. Og når hele Sheltie familien er samlet, kan vi mønstre 11 stk i forskellige aldre, farver og typer. Det dejlige er at de kan være sammen helt uden problemer.

Torsdag drog Preben, Godis og Dusty til Odense, for at deltage i agility stævne. De startede med agility klasserne, hvor det ikke gik helt så godt. Senere på dagen, da de kom til Spring klasserne, tog de revance. Godis løb fejlfrit i SP1 og vandt klassen og fik sin anden oprykningsplacering. Dusty vandt både SPÅsenior og SP2 senior, så de kom hjem med mange præmier :-)

Fredag var jeg på Hasselgård og holde DGI Spot kursus i agility for medlemmer af Hvalsø Hundevenner. Der var træning fra 9 - 16 med tre forskellige hold. Denne gang havde jeg planlagt træning af hele banegennemløb. Vi var heldige med vejret og havde en rigtig hyggelig stemning.

Christine blev afleveret på Hasselgård om eftermiddagen, så hun kunne køre med til Ribe. Hun skulle have været deltager på det kursus Ann-Britt og jeg skulle holde, men da hun var skadet, blev det kun som tilskuer.
Vi var lige hjemme og vende inden vi drog mod Ribe. Vores campingvogn stod heldigvis allerede derovre, så det var bare at trække strøm og flytte ind.
Lørdag morgen startede vi med at have et hold hver. Ann-Britt underviste i grundhandlingen i Greg Derrett systemet og jeg underviste i motivation, selvkontrol og starter. Da vi var halvvejs byttede de to hold. Efter frokosten holdt jeg en halv times teori om belønning og forstærkning. Jeg viste Crate games øvelser med Angel og Zinnia - og der var vist ingen tvivl om at Zinnia og Angel godt kan lide buret...
Derefter kom to nye hold på og fik gennemgået de samme ting som formiddags holdene.
Træningen sluttede kl. 17, hvorefter vi satte baner op til næste dag og så trænede vi lidt selv. Jeg trænede med Angel og med Breezy. Nøj, hun er skøn at løbe med Breezy - sikke en enorm power hun har.
Efter aftensmaden kørte vi til Ribe for at få den obligatoriske Ribe is :-)

Preben tilbragte lørdagen i Skælskør sammen med Godis og Dusty og en masse andre agility ekvipager. Godis lagde ud med at løbe fejlfrit i SP1 og vandt klassen og rykkede dermed i SP2 . super flot.
Godis er begyndt at løbe hurtigere, men det har så givet lidt problemer med at blive stående på felterne, så det skal lige trænes. Dusty løb godt og vandt begge SP2 senior klasserne. Og præmierne var bla. slik og sodavand - så det var et hit :-)

Søndag formiddag underviste Ann-Britt og jeg begge på springbaner, hvor man skulle bruge de handlingsmanøvrer, som Ann-Britt havde undervist i om lørdagen. De klarede det alle rigtig godt. Og det var fedt at se at folk var så glade og positive.
efter frokost underviste Ann-Britt i hvordan man kan bruge massage som opvarmning, det var meget lærerigt.
Derefter gik andet hold på og fik løbet deres banegennemløb. Hos mig løb de en bane med to forskellige måder at handle på. første gang skulle de tage imod 4 steder og anden gang skulle de i stedet for lave serpentiner 2 steder. Det gav et godt billede af hvordan man kan bruge handling med serpentiner i banegennemløb.

Godt trætte vendte vi næsen mod Sjælland. Tak for en super hyggelig weekend med nogle dejlige og positive agility freaks.

Ingen kommentarer: