mandag den 11. maj 2009

Stor Succes i Hvalsø

Lørdag var vi til stævne i Hvalsø. Hvalsø Hundevenner er Vores hjemmeklub - vi har tidligere trænet en del derude, men de seneste år har vi ikke rigtig kunnet få det til at passe ind og har derfor trænet andre steder. Preben havde valgt at være hjælper og så kun deltage med Godis.
De deltog i AG1 hvor Godis løb rigtig flot. Han havde flotte felter på balancen og A-et, men fik desværre en flyver på vippen. Det var en rimelig svær klasse1, så der var ingen fejlfrie, så Godis vandt klassen i den hurtigste tid.
Næste løb var SP1, her løb Godis rigtig flot og fejlfrit, med bitte små buer - han blev nr.2 i klassen og fik sin første opryknings pind - Super flot.


Zinnia's og mit første løb var AG3. Zinnia havde flot markerede felter men mistede noget tid efter posen, hvor hun ikke søgte frem mod et spring, men snurrede rundt og kiggede efter mig. I slutningen var der en passage hvor hunden kom ud af en lang lige tunnel og jeg kom bagud og fik et lille stop før anden sidste forhindring.
Vi blev nr. 2 i klassen indenfor sammen sekund som vinderen - Emelie og Maghda fra Sverige. Magda er DKAGCH, så cert'et gik til Zinnia, som nu kan hedder DKAGCH Shetla's Ezinnia At Equinox.
Lidt sjovt at Zinnia henter sin første champion titel på netop det stævne hvor Zita hentede sin første Champion titel DKSPCH for nøjagtig 10 år siden.


Næste klasse var AGÅ, en meget let bane uden noget særlig handling. Zinnia havde god fart på og flotte markerede felter. Hjemturen var vippen og så fire spring frem, der stod lidt forskudt. Jeg tør ikke at skifte foran vippen endnu, da vi jo har haft en del problemer med vippen - det ville have været en fordel at skifte der, for så havde jeg undgået et skift bagom inden de sidste to forhindringer. Zinnia er ikke god til at løbe selvstændigt fremad på så lang en strækning, så vi mistede lidt tid og røg ned på en 5. plads. Men vi fik vores 2. DM kvalifikation.
Så var vi kommet til SPÅ Her gav vi den fuld skrue, jeg vidste at der skulle løbes stærkt hvis jeg skulle indhente noget af den tid fra AGÅ. Vi var fejlfrie og fik vores 3. DM kvalifikation og mangler nu kun én i spring - og vi vandt klassen. Godis løb rigtig flot i starten af løbet, men ca. halvvejs kiksede et skift bagved og så blev han lidt usikker - kom dog godt igen på vej mod slalom.
Sidste løb var SP3. Zinnia lagde godt ud, men da jeg trampede i jorden for at få hende til at sænke farten inden en kombination, så snurrede hun rundt og røg under springet, derefter tog hun forhindring B tilbage og derefter tog jeg kombinationen om. Dommeren diskede os, men kom ud efter løbet og sagde at jeg skulle have et omløb, fordi det var en fejl at han havde disket os. Jeg rettede jo bare kombinationen, som jeg skulle. I omløbet fik jeg ikke placeret mig godt nok i starten og Zinnia smuttede indenom forhindring nr.3 og fik en vægring. Resten af løbet var rigtig fint. Der var ikke ret mange fejlfrie, så vi blev nr.4.


Flere af de hunde der havde stået foran Zinnia og jeg i AGÅ havde fejl i SPÅ, så kampen om at blive vinder af Hvalsø Cup for mellem hunde, stod mellem Stine med Zuggi og Zinnia og jeg. Vi måtte ligge meget tæt. Jeg var inde og regne på resultaterne og fandt frem til at vi havde nøjagtig samme tid sammenlagt, helt ned på 1/100 sekund. Man valgte så at kåre os begge som vindere og så måtte vi deles om vandrepokalen, så vi har den et halvt år hver. Lidt sjovt at det var to fra Hvalsø Hundevenner, som måtte dele vinderplaceringen.
Vinderen for små hunde blev Tommy med Olsen og vinderen for store hunde blev Peter med Tempo.

Ingen kommentarer: