torsdag den 5. september 2013

Kursus med Jaakko og Janita


Onsdag og torsdag i uge 32 deltog jeg på kursus med Jaakko og Janita fra Finland. Kurset foregik i Sverige ikke ret langt fra Øresundsbroen på et stort og super flot ridecenter. Hallen var enorm og der var værelser hvor man kunne bo på stedet. de lå oppe under loftet i selve hallen. Jeg havde dog valgt at tage telt med for at spare lidt penge. Men der var også fin campingplads med strøm og det hele.
Værelserne oppe under taget var lavet som små huse.
Jeg deltog på kurset med Zushi. Første dag løb jeg hos Janita. De er meget grundige med at gå banegennemgang. Vi brugte faktisk 1½ time på at gå banen og analysere den. Og derefter var vi så på hver især af to omgange af ca. 20 minutter. Zushi klarede tingene super flot og vi endte med at komme alle momenterne igennem på den 40 forhindringer lange bane. Og til sidst fik vi så mulighed for at løbe det hele i et hug... Det lykkedes ikke helt. vi kom til nr. 14, hvor vi fik en vægring. Og så startede vi fra nr. 9 igen og løb resten fejlfrit.
Janita's bane
Dagen efter var vi på hos Jaakko. Der fik jeg rigtig mange gode grundtrænings øvelser med hjem, som skal gøre Zushi mere sikker. Det var et super godt kursus, hvor man virkelig fik meget med hjem. Jeg nåede også alle 34 forhindringer på Jaakko's bane, men dog ikke i sammenhæng.
Jaakko's bane set oppe fra det indskudte dæk hvor vi spiste.
Staldene

Ingen kommentarer: