onsdag den 24. oktober 2012

European Open

Sidste weekend i juli var Sverige vært ved dette års European Open. Jeg havde aldrig før deltaget ved EO. Preben og jeg havde tilmeldt os med Godis og Zinnia. Hvis der var mere end 16 mellem/små hunde, så skulle vi ud i udtagelseskonkurrencer. I første omgang ville man sortere klasse 1 hunde fra. Og da tilmeldingsfristen var inden første stævne i år, så ville jeg ikke tilmelde Zushi. Da vi nærmede os EO og Zushi var rykket i SP3 og AG2, så valgte jeg at sætte hende på venteliste. Og da man kunne søge om at få flere end de tildelte pladser, så fik jeg lov til at deltage med Zushi også. Preben valgte  at lade mig løbe med Godis, da han ikke syntes at de spillede så godt sammen for tiden.
Fredag aften var der indmarch. Det startede knapt 1 km fra pladsen, så man gik i optog gennem byen. Det var vældig festligt. Lørdag var der de individuelle løb. Zushi lægger ud med at være fejlfri i SP. Zinnia har et super løb i AG, men bliver desværre disket. Og Godis får en nedrivning i AG.I SP bliver godis disket. Lige inden Zinnia skal på banen i SP, så snpper hun efter en hveps og bliver stukket i tungen. Så vi fik fat i dyrlægen og fik givet hende antihistamin. Hun reagerede heldigvis ikke på stikket og skulle bare holdes i ro i en times tid. Heldigvis var klassen stor, så vi blev rykket til sidst og havde næsten 2 timers hvile. Og efter at have været en tur forbi dyrlæge og få tjekket op at alt var i orden, så gik vi ind og løb et fejlfrit løb, men  dog i en noget langsom tid.
Zushi brillierede igen i AG klassen og løb et fejlfrit løb. Ved EO kan man kvalificere sig til finalen ved at blive blandt de 15 bedste i hver af de individuelle klasser. Derudover kommer den sammenlagt bedste fra hvert land med. Natasha havde kvalificeret sig direkte til finalen med både Prima og Cider. Men Zushi var eneste danske lille hund, som havde to fejlfri løb. Det havde jeg ikke lige forventet af min lille hund. Tænk  at hendes første finale skulle være finalen ved EO :-) I finalen gik den dog ikke længere. Hun fik fejl slalom indgang og gik lidt ned i fart efter at være blevet rettet. Og da hun tog en tunnel i stedet for balancen og hun derfor blev rettet igen, så blev hun noget usikker.
Søndag var der hold konkurrence. Zinnia og Godis var på hold med Chridtine/Breezy og Pia/Lucky. Jeg kan ikke huske de enkelte resultater fra vores løb, men vores hold ender som bedste danske hold på en 13 plads. Hvor de 10 bedste hold går i finalen. Zushi var på hold med Woogi, Cider og en japaner. Holdet fik desværre nogle fejl hist og her. Zushi fik bla. en vægring, så de røg et godt stykke ned i klassementet.
Det var spændende at deltage ved EO med så mange deltagere. Og jeg synes at svenskerne havde sørget for et fantastisk arrangement.

Ingen kommentarer: