fredag den 23. december 2011

Trick time

Jeg var så heldig at jeg i løbet af ugen kom tidligere hjem, fordi, der skulle komme en VVS-mand og reparere vores fyr. Jeg udnyttede straks situationen og fik trænet lidt running contacts med Zushi. Jeg tror hun sprang feltet 2 gange, men resten af forsøgene var super. Jeg forsøgte mig med at fortsætte med noget handling efter balancen og det gik også fint.


Ellers er det kun blevet til lidt træning af tricks i løbet af ugen. Vi arbejder på 5 tricks med et håndklæde challengen.


Fredag havde vi besøg af Tom og Heidi og ungerne. Vi spiste Sushi, så det stod ud af ørerne på os og så så vi Silvia Trkmans første Trick DVD. Der var lidt inspiration til Tom og Preben, som selvfølgelig skulle udfordre hinanden ;-)

Men men, hvor er deres forsøg? Her er Zushi's og mit bud på udfordringen.


I weekenden blev kursus nr.2 afviklet. Noget af det sjove ved at have disse kurser, er at jeg hvert år lærer nye mennesker og hunde at kende. Jeg lærer en masse af at se hvordan forskellige hunde og førere takler opgaverne. Hold nr. 2 var også et super harmonisk hold med 6 hunde af 4 forskellige racer. De kunne alle arbejde samtidig. Dejligt med god plads i den nye hal i Ringsted. Der er ikke så meget ventetid, når man selv kan pusle med øvelserne, imens jeg roterer mellem ekvipagerne og giver gode råd. Det er så op til førerne at give deres hund de fornødne pauser. Og dem er der virkelig brug for, når det er så unge hunde vi arbejder med og øvelser, hvor de virkelig skal tænke.

Efter kurset kom Tom med Ember og Preben med Ezke. Så fik de lige trænet lidt og jeg fik trænet med Zushi.
Søndag fik jeg trænet lidt stakit med Zushi. Sidst vi trænede det, for nogle måneder siden, havde hun svært ved det og løb ofte forbi springene, men nu gjorde hun det helt perfekt :-)
Slalom volder os lidt problemer lige nu. Zushi går korrekt ind hver gang, men springer ofte en port eller to over efter første port. Jeg tror hun har lidt for travlt, så vi skal lige have arbejdet lidt med hendes rytme.

Vores bud på 5 tricks med et håndklæde:

Ingen kommentarer: