fredag den 27. maj 2011

Silvia Trkman Puppy Class Graduation

Jeg har i flere år været betaget af Silvia Trkman og hendes arbejde med hundene. Sidste efterår fik jeg mulighed for at deltage på et trick kursus med hende som instruktør. Jeg har gennem alle årene fulgt flittigt med på hendes hjemmeside og var hurtig ude, da hun for første gang udbød "longdistance classes". Jeg har deltaget med Zushi på hendes første "longdistance Puppy Class".
Kurset varer 3 måneder, hvor man hver 14. dag får en "to-do-liste". Man træner så på øvelserne de 14 dage og filmer sine trænings sessioner. Derefter uploader man video af træningen. Man kan uploade hver dag, hvis man har lyst og man får for det meste feedback i løbet af samme dag. Videoerne må max vare 5 minutter pr. stk.
Jeg synes at det har været helt kanon at deltage på kurset. Silvia giver rigtig god feedback og hun kan virkelig se mange detaljer ud fra videoerne.

Vi er nu færdige med kurset og vores sidste opgave for at bestå kurset, er at lave en video med de fleste af de øvelser vi har været igennem. Det behøver ikke at være færdige øvelser, men vi skal filme hvor vi er nået til.

Jeg sendte Zushi's "graduation" video ind i går og har i dag fået min graduation gift - En af Silvia Trkmans dvd'er efter eget valg :-)

3 kommentarer:

Lone Wilken sagde ...

Hej Gitte, hvor er det dog fantastisk det I kan lave !!!! Hvor gammel er Zushi ??

Hilsen
Lone med Fabi og nu også Aidan (fra Susanne Nielsen, 12½ uge gammel)

Gitte Hoffmeister sagde ...

Hej Lone.
Zushi er 8½ måned gammel og startede på kurset da hun var 5 måneder gammel.
Mange hilsner Gitte

Carina sagde ...

hvor ser det godt ud, Gitte! :-)