lørdag den 11. september 2010

Ikke lige Vores Fælles DM - og dog


Den første hele weekend i september står altid i agility DM's tegn. Og dette år var ingen undtagelse. Det 2. Fælles DM skulle løbe af stabelen og denne gang med en nye måde at afvikle det på. Normalt plejer der er at være hold DM om lørdagen og individuel DM om søndagen. I år havde man ladet begge konkurrencer køre over to dage, således at vi startede med at løbe AG-hold lørdag formiddag. Derefter løb vi så Spring individuel og så blev begge mesterskaber afgjort om søndagen. Først med det afsluttende Spring hold løb og siden med det individuelle AG løb.

Både Zinnia og Godis stillede op sammen med de hold, som de løber på i konkurrencen om Årets Agility hold. Godis' hold startede med 4 disk. Zinnia's hold startede med to x 5 fejl.
Zinnia havde et godt AG løb, men fik en flyver på vippen.
Så var det tid til det individuelle Spring løb. Her løb Preben og Godis et rigtig flot løb, de msitede dog lidt tid ved flyv, da Godis var lige ved at springe forbi - de placerede sig på en rigtig flot 6. plads. Zinnia rev en pind og så var løbet ligesom kørt, og så fik jeg ikke sendt hende ud over et dobbeltspring, så det blev også til en vægring.

Søndagen startede med Spring hold løbet. Her startede Godis med at løbe et helt fantastisk løb. Han "vandt" faktisk klassen, hvis man så på det individuelle resultat og det var ud af 40 deltagende hunde. Zinnia gik forkert i slalom, jeg tror måske at jeg har skygget fo slalom, så hun ikke så den første pind, for det var en rimelig nemt indgang. Mine to andre holdkammerater var fejlfri, og så blev ventetiden lang, for der skulle regnes på resultaterne, som lå meget tæt. Jydeexpressen vandt med sammenlagt 10 fejl + lidt tidsfejl foran Wowchesky med 15 fejl. Så vi vandt SØLV for hold.

Så var det tid for det afsluttende individuelle løb. Først løb de små hunde, og de fyrede den virkelig af. Zinnia's søster Emsi førte efter første dag, men fik desværre en vægring. Vinder blev susanne Prier med Unique, nr. 2. Lillian og Mille og nr.3 Julie og Chillie.
I mellemklassen skulle Zinnia og jeg starte allerede som nr.4. Jeg havde besluttet, at hvis hun lavede nogen grove fejl, så ville jeg rette dem. Zinnia tyvstartede og jeg kunne ikke nå at stoppe hende inden hun havde taget første spring, så jeg tog hende tilbage og stillede hende op til en ny start og blev disket. Med 10 fejl i bagagen ville dette løb alligevel bare blive et slags "opvisningsløb", så derfor valgte jeg at træne et problem, som vi har i øjeblikket og som jeg ikke gerne skulle have problemer med til VM. Vi havde et godt løb, hvor jeg dog fik sendt Zinnia den forkerte vej over et spring, men der var rigtig god fart og super felter.
Så blev det Prebens og Godis' tur. De startede med at få en vægring på 3. forhindring, da Preben ville forberede Godis før springet. Godis sprang fra balancefeltet og Preben satte ham tilbage.
Vinder af klassen blev Jesper og Indi, som løb to rigtig flotte løb. Nr. 2 blev Marianne og Zippo og Nr. 3 Ann-Britt og diesel. De tre personer, som jeg skal løbe VM sammen med :-)
I stor klasse blev der virkelig fyret nogle imponerende løb af i toppen. Der blev satset og kæmpet. Vinder blev Channie med Lady og nr. 2 Regin med Nike og som nr. 3. Sarah med Simic.
Hele arrangementet var rigtig godt. Vejret var perfekt - vi havde nogle super dommere, som lavede spændende og udfordrende baner, hvor man samtidig kunne have fart på. Alt i alt et godt arrangement.

Ingen kommentarer: