torsdag den 25. februar 2010

Stævne i VAS

Søndag pakkede vi vores agilitygrej og drog mod Vallensbæk. Godis var den første der skulle på banen i AG1. Han løb et fint løb, men fik desværre en feltfejl på A-et. Det rakte alligevel til en 2. plads.

Næste løb var Zinnia's AG3. Zinnia løb et godt løb, hvor jeg pressede hende som jeg plejer til stævne. Det resulterede i at hun ikke stoppede på A-et. Så jeg lod hende tage A-et om.

Næste løb var SPÅ bedst af 2. Zinnia var fejlfri i sit første løb og havde hurtigste tid. Godis fik en vægring på muren og løb siden forbi et andet spring, så han blev disket. I andet løb blev Zinnia disket da jeg ikke fik trukket hende ind over andetn sidste forhindring. Godis fik 2 vægringer i næste løb. Da der ikkke var nogen der kunne slå Zinnia's tid fra første løb blev hun samlet vinder af klassen.
Godis løb et rigtig flot SP2 løb, hvor han desværre fik en fejl fordi Preben enten rørte Godis eller forhindringen, et sted hvor Godis var ved at smutte forbi. Der var rigtig god fart på i dette løb.
Sidste løb var Zinnia's SP3. Vi havde en super god start, men da jeg begyndte at trække lidt væk fra slalom, mod næste forhindring, smuttede Zinnia ud af anden sidste port. Det er ellers noget jeg har trænet en del, men den tunnel der lå meget tæt på slutningen af slalom og som de ikke skulle have, har nok gjort hende usikker. På vej tilbage for at tage slalom om, snuppede Zinnia lige et spring og blev disket. Vi prøvede slalomen igen og jeg forsøgte igen at trække væk, men det var altså for meget at forlange af hende, så hun smuttede ud af anden sidste port igen, og vi løb videre. Resten af løbet gik som smurt.

Generelt synes jeg at begge hunde gjorde det rigtig godt denne dag. De klarer begge rigtig fint at tilpasse deres løbestil til gulvtæppe.
Og så var det jo super hyggeligt at se nogle af alle de mennesker, som man ikke har set igennem vinteren.

Ingen kommentarer: