lørdag den 29. december 2012

Internationalt stævne i Sverige

Zinnia med sine vinder rosetter
Sidste weekend i november tog Channie og jeg på tur igen. Denne gang gik turen til Vårgårda i Sverige. Det ligger nord for Gøteborg, en køretur på ca. 4 timer. Vi var en flok på 9 danskere, som skulle derop. Channie og jeg havde været så heldige at få plads på vandrehjemmet samme sted som hallen lå. Og vi fik faktisk det værelse, der lå aller tættest på. Vi havde ca. 30 meter til indgangen til hallen. Værelset var småt, men fint nok. Og dejligt at det lå så tæt på.
Zushi var den første af mine hunde, der skulle på banen. Det var i AG2. Hun var desværre meget trykket og usikker. fik flere vægringer og blev disket.
Næste løb var SP3 med Zushi. Her var hun trykket i starten, men fik mere og mere fart på. Så kom vi til mellemklassen i AG3. Det var den klasse som jeg satsede på. Da der var et internationalt cert at kæmpe om. Men øv, det gik galt i starten af banen, da jeg ville sende Zinnia til en kort tunnel, for at kunne få et forspring. Zinnia løb ikke i tunellen, men fik en vægring og nåede at tage  et spring, så det blev en disk. Resten af løbet var selvfølgelig perfekt... I SP3 havde vi et super løb - lige indtil jeg placerede mig foran slalom, så Zinnia ikke havde en mulighed for at gå rigtigt ind... øv øv øv.
Lørdag aften kørte vi ind til en nærliggende by, hvor vi fandt en kinesisk restaurant at spise på. Det var en rigtig hyggelig by, som var smukt julepyntet.

Søndag havde samme program som lørdag, så det var igen Zushi der skulle først på. Her gik det meget bedre. Det blev til en vægring på forhindring nr. 2 og ellers fejlfrit og med en super balancebom. Det blev til en 7. plads ud af 62 hunde. Ja 62 hunde i AG2 lille. Det var altså lidt vildt.
I SP3 gik hun dog tilbage i sit usikre løb igen. Symptomerne var meget de samme i sommer lige inden hun gik i løbetid, så jeg tror hun er rimeligt påvirket af hormonerne.
Så skulle Zinnia løbe den vigtige AG3. Vi havde et super løb indtil 5. sidste forhindring, hvor hun fik en flyver på vippen. Øv øv øv. Så gik gejsten lidt af på resten af banen. V kom i mål med 5 fejl og 2. hurtigste tid, kun slået med 1/100 del af Elin og Bixx. Det varsååå tæt på.
Så skulle vi løbe dagens sidste klasse SP3, som var en rigtig racerbane. Jeg havde gået til at tage imod flere steder, men da jeg kom på banen kunne jeg slet ikke nå det, men måtte skifte bagved. Zinnia var dog så tændt og fremadrettet at hun ikke mistede fart på det. Så  det endte med at vi vandt klassen med 0,80 sek til nr. 2, som var Elin og Bixx.
Da vi stod og ventede på præmieoverrækkelse for Zinnia, fik Channie sig en overraskelse, da Lady vandt svensk spring cert og dermed blev Svensk Spring Champion - Stort Tillykke. Så vi kunne køre hjem med armene højt over hovederne :-) Tak for en hyggelig weekend.

Ingen kommentarer: