lørdag den 29. december 2012

Diverse Agility kurser og træningslejr på Bornholm


Smuk solnedgang på Bornholm
Første weekend i november tog Channie og jeg til Bornholm for at besøge Vivian og Søren og for at træne agility. Vi skulle blandt andet indvie Vivians nye og super lækre agilityhal :-)
Denne gang havde vi sørget for ikke at sætte så stramt et program. Der skulle være tid til at opleve noget og slappe lidt af og så skulle fokus være på træning af vores egne hunde.
Vi ankom fredag aften efter en noget vuggende sejltur... 
Den nye lækre agilityhal
Lørdag sov vi lidt længe og fik bagefter slæbt forhindringer ind i hallen og trænet ca. 3-4 timer. Efter en lækker frokost tog vi på sightseeing rundt på øen og fik samtidig luftet hundene. 
Kl. 17 ankom et mylder af mennesker. Og så holdt Channie og jeg kursus i tre timer. Vi underviste på to baner i hallen samtidig. Og det gik super godt.
Lady
Efter at have undervist fik vi lækker mad og så sad vi og snakkede i flere timer. Super hyggeligt.
Næste formiddag trænede vi også 3-4 timer, spiste frokost og tog derefter på sightseeing. Vi gik en dejlig tur med hundene og så en fantastisk flot solnedgang. 
Vi kunne lige nå en kop te og lidt afslapning inden turen gik til færgen. Og denne gang var det en rolig tur. Og vores 5 velopdragne hunde vakte beundring hos mange :-)

Lady
2. weekend i november var det meningen at jeg skulle holde 2 dages kursus for en DCH klub i Jylland. Men onsdagen inden fik jeg at vide at kurset var aflyst pga. for få tilmeldte. Der var vist ikke blevet gjort ret meget reklame for det, ud over at det var opslået på DGI's hjemmeside. 
En af dem, som skulle have deltaget, var dog så skuffet over at det ikke blev til noget, så hun kontaktede mig og spurgte om jeg i stedet for ville undervise en lille flok på Fyn om søndagen? Det ville jeg gerne. Og i løbet af en halv dag  havde hun 9 personer, som gerne ville på kursus... Så det blev udvidet til 5 timer i ridehus på Fyn og søndagen. Fantastisk at det kom op at stå så hurtigt det arrangement. Og det gik rigtig godt og var super hyggeligt. Tak Julie, fordi du fik det arrangeret.

3. weekend i november var jeg engageret til endnu et DGI kursus. Denne gang i hallen i Ringsted. Her holdt jeg et kursus hvor vi lagde vægt på timing af frontcross og serpentiner. Der blev rigtig terpet position i skift og vi trænede "find serpentiner" i banegennemløb. Jeg følte virkelig at folk fik en forståelse for hvor meget deres position i skiftene egentlig betyder. Og vi trænede på nogle baner, som folk kunne tage med hjem og prøve at sætte op og træne deres positioner på.  
Gåtur i den smukke natur på Bornholm

Ingen kommentarer: