fredag den 24. februar 2012

Zushi's træning

Zushi har holdt pause i agility træningen siden mellem jul og Nytår. Så det blev næsten til 2 måneder.
Nu mangler vi så en masse færdigheder inden Zushi's debut. Generelt har jeg brugt en del tid på forhindrings indlæring, men knapt så meget tid på at løbe sektioner. Zushi havde lige lært slalom inden vi måtte holde pause. Et af de første tegn på at hun havde ondt, var faktisk at hun gik ud af slalom, når hun kom til den fra en lang lige tunnel, hvor hun accelererede. Da jeg så at hun havde problemer, valgte jeg at holde en pause med slalom.
Nu hvor vi er startet op igen, har Zushi haft svært ved slalom, og har sprunget flere pinde over i slalom. Så jeg valgte at gå nogle step tilbage og træne på 4 pinde, som stod lidt forskudt, og siden 6 pinde. Det har givet en del selvtillid, istedet for hvis jeg havde kæmpet med hende på de 12 pinde, fordi hun havde kunnet slalom før.
Sidste torsdag havde vi booket hallen i Ringsted i en time, hvor jeg fik startet Zushi op på balancen igen. Til at starte med løb hun ikke så stærkt. Og hun sprang også feltet et par gange. Jeg roste hende alligevel, for det vigtigste var at få farten op. Så var det ligemeget om hun fik feltet eller ej. Det er forøvrigt en af mine kæpheste når jeg holder kurser. Del træningen op og tænk over hvad det er du træner og belønner lige nu. Efter et par forsøg med masser af ros, kom farten mere og mere op. Og så sad felterne der også :-) Om lørdagen var vi også i hallen og træne. Der trænede vi også balancen. Ca. 10-15 gentagelser og med 100% success :-) Vi trænedeto meget lette og flydende handlingsbaner.
Om onsdagen er jeg træner på NOA-gård i den første time, og har derefter ca. 15 min til træning af Zushi, inden mit hold med Zinnia starter. Denne onsdag lagde jeg vægt på running contacts på balancen, da det er en anden balance end den type, der er i Ringsted. Jeg havde 10-15 gentagelser og der var 100% success :-) Zushi var dog noget usikker på når jeg handlede hende på de andre forhindringer, men jeg tror desværre at hendes usikkerhed gik på de andre hunde, som trænede ved siden af, da hun jo desværre har haft nogle dårlige oplevelser med hunde, der har kommet og generet hende på banen. Torsdag satte jeg en lille bane op i haven. Med lidt enkel handling og med 6 pinds slalom. Her var der ingen problemer med handlingen, eller manglende lyst til at løbe.
Lidt video fra torsdagens træning.

Ingen kommentarer: