fredag den 25. september 2009

DKK Albertslund - Årets sidste udendørs stævne

Fredag aften ankom Jesper, Henriette, Nikolaj og Emsi. De skulle overnatte her indtil søndag.
Lørdag morgen tog vi til Albertslund. Den første klasse vi skulle løbe var AGÅ søndag. Man havde flyttet søndagens agility løb til om lørdagen, for at kunne have alle AGÅ resultaterne klar inden finalen om søndagen. Zinnia løb et godt løb og var fejlfri. Vi fik en 2. plads blev slået af Jesper og Indi. Bagefter skulle vi så løbe lørdagens AGÅ. Her fik jeg presset Zinnia for meget hen mod slalom, så hun sprang forbi port 2. Preben og Godis fik nøjagtig samme fejl, men løb ellers et super flot løb. Så skulle vi løbe SPÅ. Zinnia havde et rigtig godt løb, hvor jeg pressede hende. Vi vandt klassen foran Jesper og Indi. Preben glemte banen med Godis, så det blev en disk.
Så var vi kommet til AG3. Zinnia fik alle sine felter fint, men rev desværre en pind. Hun havde ellers den bedste tid. 2 sekunder hurtigere end vinderen. Sidste løb på dagen var SP hold. Det var en rigtig sjov og udfordrende bane. Zinnia misforstod mig og smuttede i en tunnel. Vi fortsatte løbet og kom igennem serpentiner delen i fin stil.
I AG1 løb Preben og godis et rigtig godt løb, men Preben glemmer desværre banen efter balancen, men når at redde den. De får dog en vægring. Godis har rigtig fine felter og god fart.



Lørdag aften får Jesper og jeg endelig nørdet lidt med computer og video redigering. Det har været planen længe, men vi når det aldrig når vi er sammen til diverse arrangementer. Men nu skulle jeg have styr på det med at fremstille dvd’er med vores agilityløb.

Søndag morgen startede med SPÅ. Zinnia vendte forkert efter 3. spring, men jeg reddede den. Længere inde i banen er jeg ved at glemme hvad jeg skal og får placeret mig forkert. Igen når jeg dog at redde det. Vi kommer i mål i en ok tid, men bliver slået af Natasha og Doobi.
Så gælder det AG hold konkurrencen. Vi havde to disk fra lørdagen, så vores hold kunne ikke opnå point, men vi var jo sikret den samlede sejr inden stævnet. Zinnia løb et flot og løb. Jeg valgte dog at tage vippen om og diske hende, fordi hun ikke blev på vippen, men stod lige efter den.

Zinnia lå nr. 5 inden finalen i Årets agility hund. Jeg synes at banen var rigtig god og Zinnia løb også et super løb og havde den hurtigste tid, men havde desværre en feltfejl på A’et (den eneste fejl af den slags hele weekenden). Zinnia endte sammenlagt på en 6. plads i konkurrencen om Årets Agilityhund og på en 5. plads i konkurrencen om Årets All-round hund.
Vores hold Wowchesky vandt hold konkurrencen for mellemhundene.
Zinnia’s dygtige søster Emsi blev nr.2 i konkurrencen om Årets agility hund i lille klasse. Stort Tillykke til Jesper og Emsi.

Inden dagens sidste konkurrencer var der præmieoverrækkelse i de samlede konkurrencer. Det blev fejret med Champagne og kager.
Sidst på dagen skulle vi løbe SP3. Det var en svær bane og jeg fik placeret mig forkert i slutningen og fik presset zinnia forbi et spring og så tog hun et forkert spring tilbage.
Preben og godis havde et rigtig godt SP2 løb, hvor de desværre fik en vægring. Godis havde rigtig god fart på og vandt klassen, da der ikke var nogen der kom fejlfrit igennem.
Sidst på dagen blev der delt præmier ud til bedst i henholdsvis 2 åbne og 4 åbne klasser. Zinnia blev bedst i 2 åbne om søndagen og 3. bedst i 4 åbne, med tre fejlfrie løb og et med 5 fejl.

Ingen kommentarer: